Andréa en Van der Blonk starten Crux Digital
- Bureaus
- 10 feb 2014 @ 12:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieE-marketingOnline
- 10 feb 2014 @ 12:04
- Redactie Bureaus
Crux Digital Acceleration is deze maand opgericht door Wim Andréa en Sander van der Blonk. Dit nieuwe bureau richt zich op het 'marktrijp' maken van digitale ambities van bedrijven.
'Aan digitale ideeën en ambities is binnen organisaties geen gebrek. Het schort wél vaak aan het vermogen om ze te realiseren. Zowel in kennis, capaciteit, overzicht of slagkracht.' Deze waarneming brachten Wim Andréa en Sander van der Blonk tot de start van Crux Digital Acceleration.
De twee digitale pioniers constateerden een duidelijke behoefte bij bedrijven om – al dan niet tijdelijk – specifieke online expertise in te zetten. Vaak om vastgelopen projecten vlot te trekken en om lang sluimerende digitale ambities eindelijk te kunnen realiseren. 'We zagen ruimte voor een ander type advies- en realisatiebureau. Gebaseerd op ons beider ervaringen en ruime netwerken. Complementair aan en onafhankelijk van bestaande adviseurs, applicatie-ontwikkelaars en uitzenders van interim professionals.'
Crux Digital Acceleration richt zich op het 'marktrijp' maken van digitale ambities van ondernemingen en instellingen. Dat doet Crux door een zogenaamd Digital Acceleration Team te formeren. Hierin hebben werknemers van de opdrachtgever en complementaire externen zitting. Dit vanuit de visie dat de complexiteit van digitale transities tegenwoordig om 'networked knowlegde' vraagt.
Andréa: 'Die benodigde kennis vindt je niet meer bij één persoon. Er spelen veel specialistische zaken tegelijk. Met zo'n versnellingsteam brengen we ook een start-up mentaliteit en -methoden binnen. Waardoor verbeteringen en vernieuwingen doelgericht kunnen worden voorbereid en vervolgens sneller worden gerealiseerd.'
Typische situaties waarin de inbreng van Crux Digital Acceleration van waarde is: een geheel nieuwe marktbenadering (greenfield of corporate venture) die snel moet worden gelanceerd. Of de zoektocht naar (nieuwe) leveranciers of tools. Maar ook de verdere verbetering van bestaande mobiele en online activiteiten aan de hand van best practises en standaardisatie horen tot het activiteitenpakket.
Van der Blonk: 'We zijn al ruim vijftien jaar actief in het implementeren van digitale technologieën en zijn prima in staat om de hypes van solide oplossingen te onderscheiden. Door snel tot de essentie te komen, kunnen we tijd besparen en de ROI-zekerheid vergroten.'
Momenteel is Crux al op een aantal toonaangevende projecten actief. Het is de bedoeling om binnen drie jaar een gespecialiseerd bureau met zo'n 35 professionals te vormen dat bedrijven en instellingen helpt in het operationaliseren van hun digitale ambities.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing