Anti-campagnes tegen Poetin nemen toe
- Bureaus
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsPolitiek
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Met de Olympische Winterspelen in Sotsji op het punt van beginnen, neemt ook de druk van mensenrechtenorganisaties toe op het regime van gastheer Vladimir Poetin. De organisatie All Out vraagt specifiek aandacht voor homorechten, Amnesty International bepleit aandacht voor alle mensenrechten die nog altijd in Rusland worden geschonden.
Amnesty gebruikt momenteel het middel van ironie om haar boodschap over het voetlicht te krigen. Zo roept de mensenrechtenorganisatie deze week in een nieuwe commercial van BVH iedereen dringend op om Poetins feestje niet te verstoren. ‘Dus gelieve tijdens de Olympische Winterspelen in Sochi niet te discussiëren over de vrijheid van meningsuiting, homorechten, onafhankelijke rechtspraak, milieuactivisme of persvrijheid.’
Bedenkers van de campagne zijn Maarten Bakker en Peter van Zijp, creatieven bij BVH in Rotterdam. Designer/editor is Maarten van Muijen. De tv-commercial zal eind deze week ook te zien zijn rondom de openingsceremonie.
All Out doet niet zozeer aan tv-reclame, maar activeert haar achterban vooral via social media. Via de eigen website wordt onder meer een video gedeeld met de hashtag #LoveAlwaysWins.
Over video’s gesproken: ook Brand New Telly maakte een als viral bedoeld nep-nieuwsfilmpje waarin Poetin het kunstschaatsen verbiedt danwel aanprijst. Voor welke klant, vroeg MarketingTribune aan creatief directeur Wouter van der Pauw. 'Deze video is niet specifiek voor een klant. We hebben voor onszelf bepaald dat we in 2014 wat meer de vrijheid willen hebben om af en toe ook gewoon zelf content te maken. Dit is iets dat we gewoon graag wilden maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- mensenrechten
- Brand New Telly
- Olympische Spelen
- Amnesty International
- Vladimir Poetin
- campagnes
- Winterspelen
- All Out
- homorechten
- BVH
- Sotsji
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing