MediaScience lanceert digitaal marketingplatform

MediaScience lanceert digitaal marketingplatform
  • Bureaus
  • 26 feb 2014 @ 17:11
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingM-commerceOnlineMarketingNieuwkomers

Realtime marketingspecialist MediaScience heeft aangekondigd dat zij MediaScience Vision gaat lanceren, een eigen marketingplatform waar alle data van digitale marketingcampagnes kunnen worden bekeken en bediend.

Met de opkomst van programmatic buying is de inzet van digitale marketing steeds exacter, maar ook complexer geworden. In tegenstelling tot traditionele media, resulteren digitale marketing campagnes in exacte nummers die de effectiviteit van een campagne tot in detail laten zien. Doordat er zoveel verschillende vormen van digitale media en online campagnes zijn, verwarren deze details vaak meer dan dat ze inzicht bieden. Resultaten van Display, Search, Social en talloze andere campagnes worden allemaal weergeven in hun eigen analyse tools, wat overzicht houden moeilijk maakt voor bedrijven. MediaScience brengt hier nu verandering in met het eerste onderdeel binnen het  MediaScience Vision platform. 

Het eerste product binnen het MediaScience Vision platform is een data-aggregatie tool die de resultaten van verschillende digitale media campagnes in één overzicht en op één dashboard laat zien. Data van Facebook, Google Adwords en alle grote media inkoop platformen (DSP’s) worden verenigd binnen één dashboard. Daarnaast kan op alle verschillende resultaten en statistieken apart worden ingezoomd.

Boudewijn van Ewijk, mede-oprichter van MediaScience: 'De prestatie van marketing campagnes wordt zo volledig transparant, van resultaten tot kosten. Tegenwoordig is het mogelijk om in realtime campagnes bij te sturen, maar dan is het van belang dat je in één oogopslag kunt zien waar je wilt bijsturen. Met MediaScience Vision kan dit.'

Naast het verkrijgen van inzicht, kan MediaScience Vision ook worden gebruikt om targets te zetten en kan worden gekeken hoe campagnes presteren ten opzichte van deze targets. Uiteindelijk resulteert dit in efficiënter gebruik maken van elke marketing euro. 

Hoewel het MediaScience Vision platform nog niet officieel gelanceerd is, staan er al ambitieuze plannen op de agenda om het platform verder uit te breiden met producten. Van Ewijk: 'De volgende stap is het toevoegen van data van Google Analytics en offline media schema’s van radio en TV campagnes. Daarnaast zijn we ook bezig met het inzichtelijk maken van bij welke doelgroepen campagnes het best presteren en welk digitaal kanaal het meeste invloed heeft gehad op het resultaat.'

Uiteindelijk zal MediaScience Vision bestaan uit een verzameling tools waarmee een marketeer zelf inzicht krijgt en daar in realtime op kan anticiperen. Het platform is momenteel beschikbaar in beta en alleen voor klanten van MediaScience. 

www.mediascience.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken