Mireille Spapens: Esprix behoort tot de Grand Slam
- Bureaus
- 4 feb 2014 @ 16:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AwardCreatie
- 4 feb 2014 @ 16:07
- Redactie Online
Het is tijd. Tijd om winnende cases voor de Esprix in te zenden. Esprix is de award die de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes bekroont. Gedragsbeïnvloeding staat daarbij centraal waarbij kritisch wordt getoetst op de thema’s strategie, creativiteit en effectiviteit. De Esprix wordt georganiseerd door de Stichting Esprix, geleid door een onafhankelijk vakbestuur. Tot 14 februari aanstaande kunnen cases worden ingestuurd. Esprix-jurylid Mireille Spapens, Director Brand, Communications & Corporate Responsibility bij Deloitte, breekt een lans voor internal branding en medewerkersbetrokkenheid.
Waarom ben je jurylid geworden?
‘Ik ben vorig jaar voor het eerst gevraagd voor de Esprix-jury, voor een andere categorie, en dit jaar als voorzitter van de nieuwe categorie Employee Engagement & Internal Branding. Een belangrijk en fascinerend aspect van marketing en communicatie dat vaak niet de aandacht krijgt, denk ik, die het verdient. Met die categorie is er ook een platform voor succesvolle interne en corporate campagnes. Het is een feestje om te doen, want de jury's bestaan bij de Esprix uit echte vakmensen en de discussies zijn pittig.’
Waarom mag een goede marketingcommunicatiecase niet ontbreken bij de Esprix?
“De Esprix is een waardering voor baanbrekend werk. Het is een van de toonaangevende vakprijzen voor intelligente en creatieve acties op het gebied van marketing en communicatie. Als je een Esprix wint laat je zien dat je bij de besten in het vak hoort. Alle prijzen hebben hun eigen waarde, maar de Esprix behoort wel tot de Grand Slam. Die wil je graag in je prijzenkast!’
Wat onderscheidt de Esprix van andere prijzen?
‘Bij de Esprix krijgen strategie, creativiteit en effectiviteit hetzelfde gewicht. Dat is anders dan bij de Effies, waar effectiviteit de doorslag geeft. Ook anders is dat de Esprix altijd een actiematige component heeft. De Esprix zit daarmee tussen de Effie en de Spin Awards in.’
Wie mag er dit jaar zeker niet ontbreken in het deelnemersveld?
‘Dat is een beetje lastig als je niet de onderliggende strategie en de resultaten goed kent, maar The Candidate van Heineken, waarin op een originele manier een stagiaire wordt gezocht, vind ik een mooi voorbeeld van branded content, employee engagement en inzet van social media.’
Welke voorgaande winnaar van de Esprix spreekt jou het meest aan en waarom?
‘DELA–Voor elkaar. Dat vind ik ontroerende commercials waarin echte mensen hun dankbaarheid uitspreken aan dierbaren voor het te laat is.’
Inzenden van cases kan tot 14 februari 2014: www.esprix.nl
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing