PR-concern Lewis boekt recordwinst

PR-concern Lewis boekt recordwinst
  • Bureaus
  • 25 feb 2014 @ 13:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRContentMarketing

PR-concern Lewis heeft zijn financiële resultaten van het kalenderjaar 2013 bekendgemaakt. De omzet groeide 28% tot 45 miljoen dollar, en zal naar verwachting doorgroeien tot 60 miljoen dollar in het hele boekjaar, dat eindigt in juli. Vooral digital marketing en internationale campagnes zijn sterk gegroeid. In het 18-jarig bestaan van het bureau werden niet eerder zulke omzet- en groeicijfers geboekt.

Alle regio's zijn gegroeid, waarbij Azië en de VS recordgroei noteerden. De VS zijn nu goed voor 48% van de activiteiten van Lewis. Nieuwe klanten in de technologiesector zijn onder meer McAfee, SAS en VMware en consumentenmerken die aan het klantenportfolio zijn toegevoegd zijn Spotify, Porsche Asia Pacific en Zumba Fitness.

In mei 2013 werd het in Boston gevestigde bedrijf Davies Murphy Group overgenomen en groeide de wereldwijde aanwezigheid met de lancering van het Lewis+ partner agency programma. Verder werd een kantoor geopend in Kuala Lumpur, Maleisië.

Lewis heeft ook het senior team versterkt door te investeren in een aantal belangrijke aanstellingen. Stephen Corsi werd benoemd tot Senior Vice President, om de wereldwijde uitbreiding van de snel groeiende digital marketing divisie Lewis Pulse te bewerkstelligen. Andere belangrijke aanstellingen waren die van Giles Peddy, Group Managing Director UK en Ruth Jones als Director, ter versterking van het Britse managementteam.

Het bedrijf, in bezit van de werknemers zelf, zal zijn partnergroep dit jaar weer verder uitbreiden. De meerderheid van de winst wordt geherinvesteerd in drie hoofdgebieden: opleiding van het personeel, verbetering van klantenservice en upgrades van de kantoren.

'De sleutel tot ons voortdurende succes is de unieke manier waarop wij worden gefinancierd', zegt CFO James Oehicke. 'Hierdoor hebben we meer financieringsmogelijkheden tot onze beschikking dan bedrijven die drie keer zo groot zijn.'

LEWIS gaat zijn wereldwijde bereik uitbreiden met verdere samenwerkingen en nieuwe kantoren. Verder is het bedrijf van plan om met een kas van 30 miljoen dollar verder te investeren in overnames in 2014.

Het bedrijf is van plan om nog eens 100 posities op verschillende plaatsen wereldwijd te creëren. 'We zien een grote beweging van de gevestigde markten naar jongere, snel groeiende markten', zegt Sarah Robinson, Global Talent Director bij Lewis. 'Onze groei is het resultaat van onze investeringen tijdens de recessie.'

Lewis zal ook de financiering voor Kupambana vergroten. Kupambana is een non-profit initiatief dat strijdt voor het gebruik van visuele en creatieve kunsten in de communicatie. Naar verwachting zal dit jaar een afdeling worden geopend in Azië en in de VS. Lewis stelt zijn kantoorruimte in het hoofdkantoor in Londen ter beschikking aan de studenten van de Chelsea College of Art, voor de realisatie van een permanente tentoonstellingruimte voor grafische vormgeving, beeldende kunst, textiel en videografie.

Chris Lewis, oprichter en CEO: 'Ons doel is om een ​​betere klantenservice, betere prijs-kwaliteitverhouding en de beste carrièremogelijkheden en opleidingen voor onze medewerkers te bieden. Onze methode is investeren, investeren en opnieuw investeren. Op geen enkel moment heeft dit beter gewerkt dan in de recente recessie.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken