Rel om doodskist Mulisch in reclame Nationale Notaris
- Bureaus
- 19 feb 2014 @ 00:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 19 feb 2014 @ 00:29
- Redactie Bureaus
De erven van Harry Mulisch zijn onaangenaam verrast door een reclameposter van Nationale Notaris waarop zonder toestemming een foto is gebruikt van de begrafenis van de beroemde schrijver. De adverteerder en reclamebureau DKTD hadden dit in het productieproces over het hoofd gezien.
Op 1500 reclameposters door heel Nederland prijkt nu een foto van de doodskist waarin Mulisch naar zijn laatste rustplaats op begraafplaats Zorgvlied wordt gebracht. Het is vooral het bijschrift dat pijnlijk is voor de nabestaanden: 'Klaar om te gaan?'
De adverteerder probeert op deze wijze met een knipoog aandacht te vragen voor de zogenaamde 'testamentscan' op NationaleNotaris.nl. De familie Mulisch kon de knipoog niet waarderen en heeft getergd gereageerd.
Er blijkt sprake te zijn van een misverstand. Fotograaf Merlin daleman had wel degelijk gemeld om welke begrafenis het ging, maar deze boodschap was binnen het reclamebureau ondergesneewd. Campagneleider Danny Tournier wist in ieder geval van niets, zegt hij tegen NRC. Ook de klant was niet op de hoogte.
De Nationale Notaris heeft inmiddels contact gehad met de familie. Er zijn 1500 posters verspreid in twaalf plaatsen en er liggen er nog 3500 op de plank. Mocht de familie aandringen op het stopzetten van de campagne, dan betekent dat een fikse financiële tegenvaller voor het notarisbedrijf. Zou daar een verzekeringsscan voor bestaan?
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Harry Mulisch
- reclameposter
- fout
- begrafenis
- klacht
- doodskist
- testament
- reclame
- foto
- dood
- DKTD
- Nationale Notaris
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing