Relevance nieuwe contentstrategie-tak LECTRIC Groep
- Bureaus
- 7 feb 2014 @ 16:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 7 feb 2014 @ 16:04
- Redactie Bureaus
Internetdienstverlener LECTRIC Groep breidt vanaf vandaag uit met een contentstrategie-tak. De nieuwe organisatie, genaamd Relevance, richt zich op de ontwikkeling en implementatie van contentstrategieën die bijdragen aan (online) doelstellingen. Relevance adviseert hoe organisaties het internet optimaal kunnen inzetten voor relevante communicatie met hun klanten en helpt bij de implementatie door inzet van het content first-principe.
Jan-Hein Schouten, Algemeen Directeur LECTRIC Groep: “Wij zien dat het voor veel bedrijven moeilijk is focus te houden op hun digitale landschap door de snel veranderende technologische ontwikkelingen. Een contentstrategie biedt onze klanten houvast om klantcentrisch te denken en content veel effectiever in te zetten, zodat deze relevant is en bijdraagt aan de (online) doelstellingen. Content first houdt in dat we de (digitale) middelen pas aan het einde van het proces invullen. Hierdoor sluiten ze nauwer aan op klantbehoeften. Een contentstrategie voegt op twee manieren waarde toe aan organisaties: het proces wordt efficiënter ingericht en het werkt conversieverhogend. Bovendien kun je je met een goede contentstrategie onderscheiden in het steeds vollere online speelveld. Bedrijven die alleen nog maar heel hard content produceren en zo werken aan hun SEO gaan de wedstrijd verliezen. Content in combinatie met relevantie is key.”
Samenwerking LECTRIC Groep
Relevance biedt in samenwerking met de negen specialistische internetbedrijven en 200 professionals van LECTRIC Groep ook de uitvoering van de contentstrategie aan. Zo heeft Relevance voor Rutgers WPF een contentstrategie ontwikkeld waarbij de dochterbedrijven Colours, Social Inc., LECTRIC Opleidingen en Provarix bijdragen aan de uitrol van deze strategie.
Schouten: “Het voordeel van LECTRIC Groep is dat we een breed pakket aan diensten van online marketing tot het produceren van digitale kanalen onder één dak hebben, zodat klanten geen tijd hoeven te verspillen aan het schakelen tussen bureaus.”
Effect online beter meetbaar maken
Met Relevance versterkt de positie van LECTRIC Groep als meest uitgebreide internetdienstverlener van Nederland. Naast het oprichten van Relevance zullen er dit jaar meer ontwikkelingen volgen die bijdragen aan de ambitie van LECTRIC Groep om door de kanalen heen het effect van online steeds beter meetbaar te maken. Relevance staat onder leiding van Marja Koster.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing