Cheel maakt Je poep wil je wat vertellen-campagne voor Maag Lever Darm Stichting
- Bureaus
- 18 mrt 2014 @ 15:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameKlanten
- 18 mrt 2014 @ 15:40
- Redactie Bureaus
Je poep wil je wat vertellen. Regelmatig een kritische blik in de wc pot werpen, kan een hoop ellende voorkomen. In opdracht van de Maag Lever Darm Stichting heeft Cheel een campagne ontwikkeld om op ludieke wijze het praten over poep uit de taboesfeer halen.
Het is niemands favoriete onderwerp, maar het zegt veel over je gezondheid: poep. Soms kan een andere kleur of vorm van je drol, of een verandering in je ontlastingspatroon betekenen dat er iets niet helemaal goed is. Misschien komt dit door iets wat je hebt gegeten of gedronken? Maar er kan ook iets ernstigs aan de hand zijn: darmkanker.
Je poep wil je wat vertellen, een campagne waarin poep zelf het initiatief neemt. Met radiospotjes, een televisiecommercial, een campagne op Facebook, Twitter en andere online media wordt de ‘boodschap’ overgebracht dat het belangrijk is je poep te checken, zeker als je 50 of ouder bent. En dit kun je op www.jepoep.nl snel checken met een handige online tool.
Maar weinig mensen zijn zich bewust van klachten die op darmkanker kunnen wijzen. Uit recent onderzoek van TNS Nipo blijkt dat ruim 50% de klachten van darmkanker niet kent en ook niet controleert. Marian Verasdonck, directeur van de Maag Lever Darm Stichting: 'Met de campagne willen we de kennis over darmkanker vergroten en stimuleren dat mensen tijdig naar de huisarts gaan. Tijdige diagnose redt levens!'
Geef darmkanker het nakijken. Maag Lever Darm Stichting.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing