Commercial: Tele2 gaat verderder
- Bureaus
- 3 mrt 2014 @ 14:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesReclameMarketingCommercials
- 3 mrt 2014 @ 14:29
- Redactie Bureaus
Eerder nam Tele2 afscheid van haar zwarte schaap, nu is er een nieuwe campagne. 'Stel dat Tele2 een hardloper zou zijn...' BBH London en KesselsKramer tekenden voor de nieuwe campagne, waarin het telecombedrijf 'verderder' gaat en 'met minder geen genoegen' neemt.
De commercial is sinds dit weekend te zien in bioscopen door heel Nederland, via verschillende social media-kanalen en uiteraard op televisie. De boodschap: Tele2 gaat verderder om hun klanten precies te geven wat zij nodig hebben, voor minder. En dat laat Tele2 nu aan heel Nederland weten.
Ernst Jan van Rooijen, CEO Tele2 Nederland: 'De telecomindustrie zit vol beperkingen voor klanten, zoals buitenbundelkosten en ingewikkelde contracten. Ik besef dat wij het zelf de afgelopen jaren ook niet makkelijker hebben gemaakt. Klanten zien hun provider vaak als noodzakelijk kwaad. Wij zijn ervan overtuigd dat dit anders kan. Met keuzevrijheid, eenvoudige en heldere tarieven, zonder verrassingen. Dat dit werkt blijkt al uit onze mobiele abonnementen, waarbij klanten zelf bepalen wat ze nodig hebben en wat niet. Met dit simpele idee zijn we al twee jaar de snelst groeiende mobiele aanbieder.'
Cilesta van Doorn, Directeur Brand & Communication Tele2 Nederland: 'In de afgelopen jaren hebben wij in Nederland met Tele2 een sterk prijsvechtersmerk gebouwd. Maar dat is niet meer goed genoeg. We bieden inmiddels niet alleen het goedkoopste alternatief, maar juist service, kwaliteit en flexibiliteit zijn ongelofelijk belangrijk voor hetgeen onze klanten nodig hebben; makkelijk, snel en voordelig communiceren. Als we hen dat bieden, voor minder, kunnen we heel Nederland over de streep trekken. De ambitie en toewijding om dit waar te maken zijn het hart van onze nieuwe campagne.'
De nieuwe campagne volgt op een herpositioneringstraject dat alle geledingen in het bedrijf raakt en is uiteindelijk terug te zien in alle toekomstige communicatie-uitingen en -middelen. Van commercial tot verpakking, van abri tot banner. De positieve challenger spirit van Tele2 komt tot uiting door het tonen van de over-gepassioneerdheid om te blijven zoeken naar verbeteringen voor bestaande en nieuwe klanten. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door de gelegenheidsformatie BBH Londen en KesselsKramer Amsterdam, in samenwerking met diverse specialistische partijen zoals Kurppa Hosk uit Stockholm, de Combinatie van Factoren, iProspect, Isobar en MEC.
Credits:
Campagneconcept: BBH / KesselsKramer
Tv commercial: BBH / KesselsKramer
Animatie merkpositionering: KesselsKramer / Bas Mooij
Landing page: KesselsKramer / Build in Amsterdam
Verpakkingen: KesselsKramer / Kurppa Hosk
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- met minder geen genoegen
- commercial
- telecom
- BBH
- verderder
- strategie
- KesselsKramer
- strategie
- campagne
- Tele2
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing