IKEA bestrijdt werkloosheid met tv-commercial
- Bureaus
- 13 mrt 2014 @ 13:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesMarketingActivatie
- 13 mrt 2014 @ 13:03
- Redactie Bureaus
IKEA start maandag een nieuwe campagne met een opmerkelijke ambitie: de woonwinkelketen richt zich met haar nieuwe tv-commercial op 'creatieve oplossingen voor de huidige werkloosheid'. De commercial is onderdeel van de campagne 'De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt'. Op MarketingTribune.nl is de nieuwe commercial 'Thuiswerken' alvast te bekijken.
Nu de arbeidsmarkt stilstaat, is dit misschien wel het moment om je droom waar te maken en voor jezelf te beginnen, aldus IKEA. Of zoals Carolien de Wit, Country External Communication Manager van IKEA Nederland, het formuleert: 'Met deze commercial inspireren we Nederland met positieve oplossingen voor de huidige werkloosheid. Met ondernemerszin, een goed idee en een beetje hulp van IKEA, kan deze situatie juist een kans zijn om voor jezelf te beginnen. Zo bieden we verschillende betaalbare en slimme oplossingen om je huis ‘werkklaar’ te maken, zonder dat je bijvoorbeeld je huiskamer in een kantoor verandert.'
Naast slimme woonoplossingen, helpt IKEA startende ondernemers op weg met het online platform IKSTART. Hier worden starters geholpen met handige tips en adviezen van jonge professionals met een succesvolle onderneming. Gedurende honderd dagen deelt IKSTART iedere week twee tips van ondernemers als Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web) en Derrick Neleman (By the Grape).
De nieuwe TV commercial is de laatste in een reeks van vier die live gaat. Eerder werden al ‘Buurtpapadag’, ‘Maak ruimte voor liefde’ en ‘Verhuizen’ uitgezonden. IKEA speelde hiermee in op de stijgende kosten voor kinderopvang, slimme woonoplossingen wanneer gezinsuitbreiding zich sneller aandient dan een grotere woning en de vastzittende huizenmarkt. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen.
De commercial is nu al te bekijken op YouTube.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing