IKEA bestrijdt werkloosheid met tv-commercial

IKEA bestrijdt werkloosheid met tv-commercial
  • Bureaus
  • 13 mrt 2014 @ 13:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesMarketingActivatie

IKEA start maandag een nieuwe campagne met een opmerkelijke ambitie: de woonwinkelketen richt zich met haar nieuwe tv-commercial op 'creatieve oplossingen voor de huidige werkloosheid'. De commercial is onderdeel van de campagne 'De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt'. Op MarketingTribune.nl is de nieuwe commercial 'Thuiswerken' alvast te bekijken.

Nu de arbeidsmarkt stilstaat, is dit misschien wel het moment om je droom waar te maken en voor jezelf te beginnen, aldus IKEA. Of zoals Carolien de Wit, Country External Communication Manager van IKEA Nederland, het formuleert: 'Met deze commercial inspireren we Nederland met positieve oplossingen voor de huidige werkloosheid. Met ondernemerszin, een goed idee en een beetje hulp van IKEA, kan deze situatie juist een kans zijn om voor jezelf te beginnen. Zo bieden we verschillende betaalbare en slimme oplossingen om je huis ‘werkklaar’ te maken, zonder dat je bijvoorbeeld je huiskamer in een kantoor verandert.'

Naast slimme woonoplossingen, helpt IKEA startende ondernemers op weg met het online platform IKSTART. Hier worden starters geholpen met handige tips en adviezen van jonge professionals met een succesvolle onderneming. Gedurende honderd dagen deelt IKSTART iedere week twee tips van ondernemers als Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web) en Derrick Neleman (By the Grape).

De nieuwe TV commercial is de laatste in een reeks van vier die live gaat. Eerder werden al ‘Buurtpapadag’, ‘Maak ruimte voor liefde’ en ‘Verhuizen’ uitgezonden. IKEA speelde hiermee in op de stijgende kosten voor kinderopvang, slimme woonoplossingen wanneer gezinsuitbreiding zich sneller aandient dan een grotere woning en de vastzittende huizenmarkt. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen. 

De commercial is nu al te bekijken op YouTube


)

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken