Ilse DeLange treedt op in nieuwe HAK commercial
- Bureaus
- 19 mrt 2014 @ 10:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Reclame
- 19 mrt 2014 @ 10:02
- Redactie Media
Groentefabrikant HAK maakt vandaag bekend dat Ilse DeLange vanaf april het gezicht wordt van de nieuwe TV commercial. De succesvolle zangeres neemt het stokje over van Feyenoord trainer Ronald Koeman die afgelopen najaar de nieuwe campagne van HAK aftrapte in het rode koolseizoen. Ilse DeLange zal op haar eigen oer-Hollandse wijze de beroemde appelmoes van HAK op een voetstuk plaatsen en consumenten inspireren met alom bekende en nieuwe lekkere Hollandse recepten.
'Ilse DeLange past zeer goed bij de doelgroep van HAK. Ze komt op zowel mannen als vrouwen heel sympathiek over: bovendien is ze lekker Hollands, spontaan, nuchter en eerlijk”, aldus Nicole Freid, marketing directeur van de groentefabrikant. “Dit zijn eigenschappen die goed bij HAK passen. Tegelijkertijd is Ilse enorm veelzijdig als artiest met de uiteenlopende muziekstijlen die ze al heeft laten zien. Net zo veelzijdig als de groenten én appelmoes van HAK en de manier waarop je daarmee kunt variëren binnen de avondmaaltijd.'
HAK heeft de TV-commercial dit keer bij wijze van uitzondering niet opgenomen in Nederland maar in Zuid-Afrika. Nicole Freid: 'De appeloogst en het plukseizoen in Nederland starten pas in het najaar. Daarom moesten we voor de opnames van de commercial uitwijken naar een plukrijpe appelboomgaard in Zuid-Afrika waar het oogstseizoen nu net gestart is, maar onze appels komen daar uiteraard niet vandaan.'
De commercial met Ilse DeLange is de tweede op rij in een reeks met BN’ers en wordt vanaf 23 april uitgezonden op de Nederlandse televisie.
HAK startte in september 2013 met een geheel nieuwe campagne Lekker Hollands om het domein van de Hollandse maaltijd te claimen met groenten van dichtbij. Nederlandse gezinnen blijken nog altijd drie keer per week of vaker aardappels, groenten en vlees te eten en daarmee is het de meest populaire maaltijd op het weekmenu. HAK wil de dagelijkse Hollandse maaltijd weer op een voetstuk plaatsen door de iconische groenten op een nieuwe en inspiratievolle manier te tonen met overheerlijke recepten en variatietips.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing