Initiative bereikt RECMA A-status
- Bureaus
- 28 mrt 2014 @ 07:22
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 28 mrt 2014 @ 07:22
- Redactie Bureaus
Initiative heeft van RECMA de A-status verkregen. RECMA - Research Company Evaluating the Media Agency Industry - is een onderzoeksbureau dat de prestaties van mediabureaus wereldwijd in kaart brengt. In Nederland zijn twee mediabureaus die de A-status van RECMA hebben verkregen - het andere bureau is MediaCom. De A-status komt bovenop de ranking van High Profile Agency, die onlangs door RECMA aan Initiative werd toegekend.
Léonie Koning, managing director van Initiative: 'Dit voelt heel goed, alsof je een 10 op je rapport hebt gekregen. Het is voor ons het bewijs dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Vorig jaar hebben we een aantal veranderingen ingezet. Leidraad daar bij was: de kracht van de eenvoud. We hebben onszelf tegen het licht gehouden en wezenlijke vragen gesteld: werken we op de juiste manier, hebben we de juiste mensen in huis, zijn onze teams op de juiste wijze samengesteld. Op basis van de antwoorden op die vragen hebben wij een aantal strategische veranderingen doorgevoerd die echt werken.'
Zo heeft Initiative haar campagne-evaluaties vereenvoudigd. Het aantal strategische tools is teruggebracht van twaalf naar twee kerntools waardoor effectiever en efficiënter kan worden gewerkt. Daarnaast zijn de klantenteams compacter gemaakt en worden ze nu geleid door ervaren communication directors met vakinhoudelijke kennis.
Léonie Koning: 'We hebben al met al veel nieuwe mensen aangenomen. We hebben nu creatieven in dienst die zijn overgekomen van gerenommeerde reclamebureaus, marketeers met een digitale achtergrond en creative designers. Door deze vernieuwing zitten wij anders bij klanten aan tafel. Anders en sneller omdat klanten ons steeds vaker vroeg bij het creatieve proces willen betrekken. Dat vinden wij goed maar ook logisch want wij zijn steeds beter in staat om in het creatieve proces waarde toe te voegen. Zo doen wij nu complete activaties voor onze klanten helemaal, van A tot Z door ons team bedacht en uitgevoerd.'
Initiative kan terugkijken op een goed 2013. Het was een jaar waarin geen enkel account verloren ging. Er werden elf pitches gewonnen en twee accounts verlengd zonder pitch. Tot de gewonnen pitches behoren onder meer A.S. Watson, Viacom International Networks (MTV, Comedy Central), Triumph, Hartstichting, Amazon.com en HAK.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing