Kritiek in VS op commercial Bavaria Radler

Kritiek in VS op commercial Bavaria Radler
  • Bureaus
  • 27 mrt 2014 @ 11:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerken

In Amerika klinkt veel kritiek op de nieuwe tv-commercial van Bavaria. In het veelbesproken filmpje genieten overleden idolen als Marilyn Monroe, Elvis Presley en John Lennon op een afgelegen tropisch eiland van Bavaria Radler, een biertje met weinig alcohol en een citroensmaak.

Muziekblad Rolling Stone noemt het filmpje opmerkelijk, meldt de NOS. 'Wees niet verbaasd als er klachten komen van de nabestaanden van de overleden sterren. En dan nog, bier met fruitsmaak? Niet erg smakelijk.'

Ook Time is kritisch: 'Sommigen vragen zich af of het smaakvol is om dubbelgangers van overleden sterren in te zetten om alcohol aan de man te brengen. Maar wat verwacht je van een bedrijf dat bier met een fruitsmaak verkoopt?'

Kritiek wordt ook opgetekend door The New York Times en diverse nieuwsblogs. De Nederlandse (of zoals Amerikanen dat zeggen: Europese) humor wordt als weinig geslaagd beschouwd. 

Bavaria-directeur Peter Swinkels zei eerder tegen Omroep Brabant dat de campagne 'de typische knipoog' heeft die het publiek van Bavaria gewend is. Eerder nam het bedrijf een spotje op met acteur Charlie Sheen, die geregeld in het nieuws kwam als probleemdrinker. De knipoog was toen dat Sheen kon blijven doordrinken - met alcoholvrije Bavaria. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken