Amsterdam Worldwide bouwt characters Madurodam

Amsterdam Worldwide bouwt characters Madurodam
  • Bureaus
  • 8 apr 2014 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesDoelgroepen

Aan de vooravond van het nieuwe parkenseizoen heeft Madurodam vijf geïllustreerde karakters geïntroduceerd. Met deze vijf karaktertjes, de Fantastische Vrienden, wil Madurodam rechtstreeks met kinderen communiceren. Amsterdam Worldwide werd ingeschakeld voor de character-ontwikkeling.

De vijf vrienden laten zien dat fantasie de basis is voor fantastische verhalen. Madurodam nodigt kinderen uit hun fantasie te gebruiken. Fantasie ligt immers aan de basis van de ambities en ideeën die Nederland hebben gemaakt tot het land wat het nu is. De vrije fantasie van nieuwe generaties moet gaan zorgen voor fantastische, nieuwe verhalen voor het Nederland van de toekomst.

Kinderen kunnen zich identificeren met 5 archetypes die geïnspireerd zijn op bekende Nederlandse personen die hun eigen specifieke talent hebben. Van links naar rechts: Robbert (slim, handig met techniek), Jandi (geboren grappenmaker), Fiep (dromer die goed kan tekenen), Willem (leider van de groep) en Naomi (sportheld).

Madurodam lanceerde deze week het eerste hoofdstuk van een online stripverhaal. De avonturen van de vijf vrienden worden in verschillende hoofdstukken verteld. In de verhalen trekken de vrienden vanuit Madurodam Nederland in. De – Madurodam-formaat - vrienden ontdekken in ieder avontuur hoe groot Nederland is. De grootste verhalen nemen ze mee terug naar Madurodam om aan de inwoners en bezoekers van Madurodam te laten zien.

Gebruikmakend van parallaxtechniek komen de stripverhalen online tot leven door het scrollen van de pagina’s. In april en juli voegt Madurodam twee nieuwe fantastische verhalen toe aan het park. In de aanloop naar het WK voetbal kunnen bezoekers ervaren hoe het is om voetbalkampioen te worden en in juli lanceert Madurodam een attractie die de fantasie nog sterker prikkelt. De vijf vrienden laten zien dat met fantasie alles mogelijk is.

De Fantastische Vrienden komen tot leven in een online stripverhaal. Daarnaast worden ze ingezet in een waaier aan communicatie-uitingen zoals tv commercials bij kinderzender Nickelodeon, een print- en outdoorcampagne en als pluchen mascottes in het park. Op de website kunnen kleurplaten worden gedownload van de Fantastische Vrienden.

Madurodam gelooft dat in ieder kind iets groots schuilt, dat een kind moet kunnen zijn wie hij is en worden wie hij wil: het product van zijn eigen vrije, grenzeloze fantasie. Als startpunt en aanjager van alles waar we in Nederland trots op zijn, is fantasie bijna vanzelfsprekend de belangrijkste drijvende kracht achter de toekomst van Nederland. Nederland heeft fantastische ideeën nodig en die komen vaak van kinderen. In Madurodam kun je ontdekken hoe fantasie –toen en nu, groot en klein– is omgezet in daadkracht. Madurodam wil jong en oud prikkelen hun fantasie te gebruiken en waar mogelijk een klein duwtje in de rug geven.

Credits
Klant: Madurodam (Madurodam.nl)
Agency: Amsterdam Worldwide (AmsterdamWorldwide.com)
Illustraties: Roland McDonald i.s.m. Studio 05
Web design: Flink (Flink.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken