Mona boekt record met Grootste Toetjesfeest
- Bureaus
- 7 apr 2014 @ 13:21
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesFoodMarketingEntertainment
- 7 apr 2014 @ 13:21
- Redactie Bureaus
FrieslandCampina zet alles op alles om ‘het toetje’ te kunnen claimen. Twee weken geleden lanceerde de zuivelfabrikant een reclamecampagne rond de ‘ToetjesToeter’, zaterdag deed het topmerk Mona een poging om het wereldrecord Grootste Toetjesfeest te verbreken.
Liefst 726 mensen vierden zaterdag een toetjesfeest met presentator Xander de Buisonjé. Dat was een nieuw Europees record, maar het wereldrecord werd helaas op 69 fans gemist. Het feest was er niet minder om, want Mona vierde evengoed het 20-jarig bestaan van haar ‘Toetje van de Maand’, in dit geval ‘De Feestpudding'. Dat is volgens Mona ‘slagroompudding met abrikozensaus mét confetti’.
Emilie Heesters, Brand Manager van Mona: ‘Ruim veertig jaar geleden heeft Mona het toetje en het woord 'toetje' uitgevonden. We wilden onze verjaardag groots vieren mét een record op onze naam. Europees kampioen, daar zijn we trots op. Een goed begin van ons feestjaar.’
Met meer dan 1.400 handen in de lucht werd volgens Mona bovendien een nieuw fenomeen geboren: de puddingwave. Ook Dick Staal, ‘uitvinder’ van het Toetje van de Maand, maakte onderdeel uit van de wave. In twintig jaar tijd passeerden 200 weektoetjes de revue, met als debutant de abrikozenpudding met rode pruimensaus.
Over de strategie om het toetje ‘top of mind’ te krijgen, zei Thomas Gribnau, Portfolio Director Yoghurts & Desserts binnen FrieslandCampina Branded Netherlands, bij het lancering van de ToetjesToeter-campagne: 'Zo’n beetje elke Nederlander is opgegroeid met het eten van een toetje. Als kind vond je het toetje een heerlijk en feestelijk moment, bijvoorbeeld als je zelf yoghurt en vla mocht mengen tot vlaflip. Met deze campagne willen we dit gevoel terughalen en stilstaan bij het toetje als leukste dagelijkse gezinsmoment.’
Met het behalen van het Europees record start direct de ‘Verkiezing van het Toetje van de Maand Allertijden’. Dat mag het publiek bepalen. De twee winnende toetjes komen in september en oktober tijdelijk terug in de winkel.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- event
- Xander van Buisonjé
- Mona
- campagne
- Toetjesfeest
- feest
- toetje
- marketing
- Toetje van de Maand
- FrieslandCampina
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing