Twaalf nominaties voor Dutch PR Awards

Twaalf nominaties voor Dutch PR Awards
  • Bureaus
  • 15 apr 2014 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRAwardCampagnes

Uit 39 inzendingen heeft de jury van de Dutch PR Awards twaalf cases genomineerd. De prijzen worden uitgereikt aan deelnemende bureaus met PR-campagnes in de categorieën Corporate, Marketing, Non-profit en beste PR- Stunt. Op 15 mei vindt de uitreiking plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst.

'Het was voor de jury een feest om de afgelopen week alle inzendingen te mogen lezen en te beoordelen', zegt juryvoorzitter Andre Manning. 'De inzendingen geven met recht een goed beeld van wat de Nederlandse PR- en communicatieadviesbureaus hun opdrachtgevers weten te bieden.' De jury stelde zichzelf telkens een simpele vraag: 'Waar kun je als bureau het verschil maken?'

De cases lezend heeft de jury wel al meteen een advies voor de sector. Manning: 'Zorg er goed voor dat je je werk echt meetbaar weet te maken. Er wordt door bijna alle bureaus nog op een hele traditionele manier resultaat gemeten. De sector kan hier nog een goede slag in slaan en ik verwacht daarin ook een actieve rol van de VPRA.'

David Gribnau, voorzitter van de VPRA, ziet inderdaad een wezenlijke rol voor de branchevereniging weggelegd. 'Nu de VPRA meer aan betekenis toeneemt kunnen we ook daadwerkelijk op een aantal fronten de sector vooruit helpen. Wij zullen proberen de internationale aansluiting te vinden met de AMEC. Maar ook met ICCO en bijvoorbeeld de PRCA. De sector worstelt om de Barcelona-principles om te zetten in praktische hulpmiddelen voor in de praktijk. Maar het is wel noodzakelijk.'

De genomineerden zijn:

In de categorie Corporate:

  • IvRM/De Legitimiteit groep i.o.v. NMT: versterking positie beroepsgroep tandartsen
  • Kumpany i.o.v. NS Stations: duurzaamheid bij Lost & Found
  • Pride PR i.o.v. Intermax: effecten van internet op de samenleving

In de categorie Marketing:

  • 2inBeweging/Gideon van Rietschoten i.o.v. Woningcorporatie Dudok Wonen: Verliefd op een Dudok-woning
  • Etcetera/Red Urban i.o.v. Ditzo: Kijk kanker de wereld uit
  • The Gardeners i.o.v. Marktplaats: pop-up veiling babyartikelen

In de categorie Non-profit:

  • Bijl PR/Triple Double i.o.v. KNGU: Het grote gymfeest 2014
  • L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Meat the Microbeat
  • Wisse Kommunikatie/JWT Amsterdam i.o.v. SIRE: hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte

In de categorie Beste PR-stunt:

  • Being There/ExPRTease/Shivers i.o.v. Eneco: NK Tegenwind fietsen
  • Kumpany i.o.v. BEN: BEN even uit
  • TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis

De Dutch PR Award heeft meerdere doelen: kennisdeling onder leden, het PR-vak verder professionaliseren en meer bekendheid geven aan het vak public relations. Het is de derde keer dat de prijs wordt uitgereikt. De winnaar ontvangt een zilveren pauw, vervaardigd door kartonkunstenaar Couzijn van Leeuwen en mag gedurende twee jaar het Dutch PR Award logo in al zijn communicatie-uitingen gebruiken.

De vakjury bestaat uit Andre Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).

De Dutch PR Awards worden georganiseerd in samenwerking met Adformatie Groep en Vakblad Communicatie en mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.

Op 15 mei vindt de uitreiking plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst. Kaarten voor deze bijeenkomst zijn te bestellen via www.dutchprawards.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken