Vredestein voert campagne In Style

Vredestein voert campagne In Style
  • Bureaus
  • 17 apr 2014 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCreatieBrandingMerken

De nieuwe ‘In style’-campagne van Vredestein onderscheidt zich door een luxe, hoogwaardige uitstraling perfect passend bij de premium bandencollectie van Vredestein. Het gaat om een unieke verzameling van stillevens, met niet alleen een belangrijke rol voor de band, maar er is ook alle aandacht voor mens en lifestyle.

De uitingen worden breed ingezet. Middels advertenties en uiteraard ook op de speciale Vredestein-kalender. Er komen speciale zomerbanden acties in de verschillende landen (POS materiaal, op de website en social media), op de weg is de campagne zichtbaar middels smaakvolle truck signing en ook in de etalages van herenmodezaken staat de campagne ‘In Style’ in de schijnwerpers.

In de campagne is een belangrijke rol weggelegd voor de kalender. Iedereen die jaarlijks de kalender van Vredestein ontvangt, weet dat er veel zorg en aandacht aan de fotografie wordt besteed. Voor de editie van 2014 ging Vredestein echter een flinke stap verder en dat resulteerde in een collectie van zes uitzonderlijk fraaie foto’s.

Voor het maken van de stillevens gebruikte Vredestein auto’s van onder meer de merken Porsche, Rolls-Royce en Mercedes-Benz. Een mooie klassieker mag natuurlijk ook niet ontbreken en de Aston Martin DB6 vervult die rol glansrijk. Voor de tweewielerbanden werd gebruik gemaakt van een handgemaakte fiets van het Nederlandse merk Veloretti. Daarnaast duikt ook de stijlvolle tractor Fendt Black Beauty op.

De stijlvolle aanpak van deze campagne past bij de manier waarop Vredestein aankijkt tegen het kwalitatieve design dat ook een ‘simpele’ autoband moet hebben. Zo kwam er eind jaren ’90 een unieke samenwerking met de Italiaanse ontwerper Giorgetto Giugiaro tot stand. Giugiaro, in 1999 door de mondiale autopers uitgeroepen tot auto-ontwerper van de eeuw, is bekend van zijn ontwerpen van onder andere de Volkswagen Golf I, BMW M1, Maserati 3200 GT en Alfa Romeo Brera. Voor het merk Vredestein betekende deze samenwerking een volgende stap in de merkbeleving: de hooggekwalificeerde banden kregen immers de handtekening van een Italiaanse grootmeester!

De doelgroep van Vredestein is tussen de 25 en 55 jaar oud en heeft gevoel voor design, performance & lifestyle en dat is een wezenlijk andere stijl/strategie ten opzichte van andere bandenmerken.

De productie van deze bijzondere kalender heeft enkele maanden in beslag genomen. De grote aandacht die zelfs aan het kleinste detail werd geschonken, spat van de beelden af. Een kalender die een fraai visitekaartje moet vormen voor de merkwaarden van Vredestein.  

Klant: ApolloVredestein BV
Merk: Vredestein
Verantwoordelijk bij klant: Michiel Kramer
Bureau: Artin Advertising
Concept/Art Direction: Rob Heitkamp
Fotografie: Frans Dekker
Beeldbewerking: Creative Bastards
Styling: Equiline van Dooren, House of Orange
Hair and make-up: Jackie Jansman

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken