Facebook likes VTech (en Zandbeek)

Facebook likes VTech (en Zandbeek)
  • Bureaus
  • 2 mei 2014 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Speelgoedfabrikant VTech valt in de smaak bij Facebook. De sociale netwerksite prijst op de eigen website de Nederlandse tak van speelgoedfabrikant VTech voor de manier waarop het bedrijf via Facebook met haar achterban communiceert. Zandbeek, the agency for engagement, bedacht en ontwikkelde samen met VTech de contentstrategie, de campagne en verzorgt de redactie van de pagina.

Facebook heeft aangekondigd de Success Story van VTech en Zandbeek te gebruiken in presentaties, tijdens beurzen, voor het managementteam en te publiceren op de business website van de social netwerksite. Francesca Capobianchi van het Marketing and Communications Team van Facebook: 'De VTech Club op Facebook is een leuke, warme en liefdevolle plek, waar vrienden van VTech kunnen communiceren met het merk én met elkaar. VTech bracht door de stap naar Facebook hun Nederlandse en Belgische online community naar een nieuwe dimensie.'

Het succes van de campagne blijkt uit verschillende cijfers. Van de door Zandbeek en VTech geselecteerde doelgroep werd 70% fan (via custom audiences). De website VTechnl.com genereert daarnaast 75% meer traffic vanuit de social mediakanalen. Via Dark Posts en Page Posts Ads werd een CTR van zo’n 7% gehaald. Een (kleinschalige) advertentiecampagne op Facebook leverde bovendien in één maand tijd 20% meer fans op. 

Met verschillende acties en prijsvragen slaagden Zandbeek en VTech erin de Nederlandstalige VTech fans te overtuigen over te stappen van een besloten community naar de interactieve Facebook-pagina. Binnen zes maanden na de overstap naar Facebook heeft VTech al ruim 14.000 uitermate actieve vrienden. Danielle Rupp, marketing manager VTech Benelux: 'Het is geweldig om verhalen van fans te horen en gedeelde foto’s te zien. Onze club is op Facebook helemaal tot leven gekomen.'

VTech staat voor innovatieve en praktische producten, die de creativiteit stimuleren en kinderen helpen bij hun ontwikkeling. Jaarlijks ontwikkelt VTech gemiddeld 50 nieuwe producten die aansluiten bij de wensen en technologische behoeften van deze tijd. VTech is een internationaal speelgoedconcern dat in 1976 in Hong Kong werd opgericht.

Zandbeek, the agency for engagement, is een bureau dat is gespecialiseerd in content marketing. Zandbeek bedenkt innovatieve en geïntegreerde communicatieoplossingen die leiden tot maximale betrokkenheid bij de doelgroep. Dat doet het bedrijf voor (o.a.): ABN AMRO, ABN AMRO MeesPierson, Ambiance Zonwering, BAM, BrandLoyalty, De Lage Landen, Hago, IsoBouw, KPN Zakelijke Markt, Loyalis, Rijkswaterstaat, Tentoo, Vebego, VGZ en Watermaatschappij Limburg. Zandbeek is sinds de oprichting in 1995 uitgegroeid tot een onderneming met circa 100 medewerkers met kantoren in Eindhoven, Maastricht, Nijmegen en Brussel. 

www.zandbeek.nl
www.vtechnl.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken