Heineken lanceert campagne 'Cities Of The World'

Heineken lanceert campagne 'Cities Of The World'
  • Bureaus
  • 12 mei 2014 @ 12:56
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerken

Heineken heeft vandaag zijn nieuwe mondiale campagne gelanceerd, getiteld 'Cities of the World'. De geïntegreerde campagne bevat onder meer een tv-commercial van maar liefst twee minuten. Het biermerk wil mensen inspireren om wereldlijk en avontuurlijk te leven.

De campagne komt uit de koker van Wieden+Kennedy Amsterdam. De nieuwe commercial ('The City') is de zevende uit de serie 'Men of the World'. Een man vindt in een taxi een set visitekaartjes, verloren door een mooie vrouw. De kaartjes brengen hem naar verrassende, avontuurlijke plekken in de stad. Uitendelijk ontmoet hij natuurlijk ook de vrouw, Eve.

Uiteraard wordt de tv-reclame ondersteund door een online activatie. Ook instore gaat de bierconsument veel merken van Heineken: er komen speciaal ontworpen flesjes met zes internationale steden erop: New York, Shanghai, Berlijn, Londen, Rio en natuurlijk Amsterdam. 

'Onze nieuwe campagne moet mannen van de wereld inspireren om uit hun comfortzone te komen', zegt global brand director Gianluca di Tondo van Heineken. 'Zij moeten het verrassende gaan omarmen en een avontuurlijke trip ondernemen in hun eigen wereldstad.'

Credits

Klant: Heineken
Global Brand Director Gianluca di Tondo
Global Communications Director Anuraag Trikha
Global Communications Manager Diana Agudelo
Bureau: W+K Amsterdam
Executive Creative Directors Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director Mike Bond
Copywriter Bern Hunter
Head of Broadcast Production Erik Verheijen
Agency Producer Tony Stearns / Ross Plummer
Head of Planning Martin Weigel
Strategic Planner Nick Docherty
Group Account Director Jordi Pont
Account Director Clare Pickens
Account Manager Jorge Fesser / Thibaud Vincent-Genod
Account Executive Elianne Vermeulen
Head of Design Joe Burrin
Studio Artist Erik Blad
Project Manager Jackie Barbour / Stacey Prudden
Business Affairs Michael Graves
Director Traktor
Director of Photography Christopher Doyle
Producer Rani Melendez
Editor Richard Orrick
Producer Jane Dilworth
Assistant Editor Charlie Moreton

Audio: 750 MPH
Sound Designer/Mixer Sam Ashwell
Producer Mary-Ann D'Cruz
Artist / Title Elvis Presley / "Bossa Nova Baby"
Music Supervisor Mary Ramos, Saturday Music Inc.
Publisher / Label Carlin Music Corp. / Sony Music Entertainment
Postproductie: MPC London
VFX Supervisor/Lead Flame Bill McNamara
Producer Anandi Peiris
Colorist George K
Photographer Neil Massey
 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken