Klaverblad zegt nee tegen kleine lettertjes

Klaverblad zegt nee tegen kleine lettertjes
  • Bureaus
  • 13 mei 2014 @ 14:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMarketingMerken

Vanaf maandag 19 mei is de nieuwe commercial van Klaverblad Verzekeringen op televisie te zien. In deze tv-spot verrast een enthousiaste jonge medewerker de directie met een idee: we verlagen de premies zodat we hoger op de vergelijkingssites komen. Het enige dat we daarvoor moeten doen is minder uitbetalen door meer ‘kleine lettertjes’. Je raadt het al: dat doet Klaverblad dus niet.

Jeroen Kaal, ceo van BVH: 'De campagne voor Klaverblad Verzekeringen is een goed voorbeeld van Identity Driven Advertising. Het thema "Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder" komt voort uit de kern van wat deze verzekeraar is en drijft en dat maakt het een sterke campagne. Dat blijkt ook uit de resultaten. Klaverblad is sinds 2012 aanwezig op radio en televisie en dat heeft hun naamsbekendheid vergroot. De geholpen naamsbekendheid van Klaverblad is inmiddels gebracht van vrijwel 0% naar meer dan 60%.'

BVH Identity Driven Advertising was de afgelopen jaren al het reclamebureau van Klaverblad Verzekeringen. In 2013 werd met de campagne voor de verzekeraar een SAN Accent gewonnen. Dit jaar is de campagne wederom genomineerd. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken