Lewis PR koopt digitaal marketingbureau Purestone

Lewis PR koopt digitaal marketingbureau Purestone
  • Bureaus
  • 6 mei 2014 @ 13:33
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRZakelijkStrategieOnline

Lewis PR heeft het in Londen gevestigde digital marketingbureau Purestone in een all-cash transactie overgenomen. Met deze overname breidt Lewis zijn dienstenpakket verder uit met onder andere mobile development, app-ontwikkeling, SEO en web services op het gebied van onder meer e-commerce.

Met de overname bestaat het Londense digital marketingteam van Lewis uit 25 medewerkers, die klanten wereldwijd gaan bedienen. Deze uitbreiding stelt het bureau in staat om aan de groeiende vraag naar geïntegreerde online campagnes te voldoen. Purestone voegt onder andere analytics, audience mapping en technische mogelijkheden toe aan Lewis’ huidige dienstverlening, waarmee creatieve web, mobile en social media campagnes uitgevoerd kunnen worden. Gecombineerd met Lewis’ internationale PR-, social media- en bestaande digital marketingdiensten, zorgt dit voor een unieke full service digital marketing propositie.

Purestone is opgericht door Simon Butler, head of client services, en James Smee, strategy & planning director, en heeft gewerkt voor klanten als Adidas, PayPal en Royal Bank of Scotland. Purestone blijft zelfstandig opereren als onderdeel van Lewis Pulse, de digital marketingdivisie van Lewis.

Lewis Pulse is van plan om uit te blijven breiden in Europa en Azië. Pulse heeft al teams in Barcelona, Boston, Eindhoven, Amsterdam, Londen, San Francisco en Singapore en wordt wereldwijd geleid door Senior Vice President Stephen Corsi.

Chris Lewis, CEO van Lewis PR: 'Als onafhankelijk bureau hebben we de mogelijkheid om snel te handelen. We investeren in het uitbreiden van onze diensten om aan de klantvraag te kunnen blijven voldoen. Deze overname is een volgende stap in die richting. Het ondersteunt onze strategie om een ​​mondiaal top-20 full-service communicatiebureau te worden.'

Simon Butler, mede-oprichter van Purestone: 'Sinds 2005 hebben we een bureau opgebouwd dat werkt voor een aantal van de grootste en beste merken in zowel B2B als B2C. Onze klanten vroegen om meer mogelijkheden, zowel inhoudelijke als internationaal. Daarom was de visie en onafhankelijkheid van LEWIS precies de juiste om ons te helpen in onze ambities om de business te laten groeien. Gecombineerd zullen we een uniek aanbod hebben.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken