Nieuwe film van Dove onthult hoe moeilijk vrouwen het hebben met hun spiegelbeeld
- Bureaus
- 2 mei 2014 @ 11:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaCampagnes
- 2 mei 2014 @ 11:01
- Redactie Bureaus
Minder dan de helft van de Nederlandse vrouwen geeft aan tevreden te zijn met haar spiegelbeeld, zo blijkt uit onderzoek van Dove. Bij velen domineert zelfkritiek hun hele leven. In plaats van zich te concentreren op negatieve kenmerken, vindt Dove dat vrouwen het zien van hun spiegelbeeld juist moeten gebruiken om hun eigen schoonheid te omarmen. Om deze reden is de korte film 'Mirrors' ontwikkeld.
In de video is te zien hoe de relatie met de spiegel verandert naarmate vrouwen ouder worden. Waar meisjes blij zijn met wat ze zien, zijn volwassen vrouwen zelf hun grootste critici. Dove hoopt dat het filmpje vrouwen inspireert om elke confrontatie met hun spiegelbeeld te ervaren als een positieve bevestiging van hun schoonheid.
Wanneer vrouwen in de spiegel kijken, hebben ze de neiging om afkeurend naar zichzelf te kijken. Vaak komt die ontevredenheid voort uit een negatief zelfbeeld en is het een weerspiegeling van hun emoties, die diep geworteld zijn in de angst voor hoe ze er uitzien. Het is verontrustend dat de meeste vrouwen in de spiegel zien hoe ze zich voelen en niet hoe ze er echt uitzien. Wereldwijd zegt 60% van de vrouwen zich ongelukkig, onzeker of angstig te voelen bij het zien van hun spiegelbeeld, in Nederland ligt dit percentage met 43% lager. Desondanks omschrijft meer dan een derde van de Nederlandse vrouwen zichzelf als te moe of te dik als zij in de spiegel kijkt en 42% probeert zelfs regelmatig de spiegel te ontwijken. Het stimuleren van vrouwen om een positieve relatie met schoonheid te ontwikkelen - wat vaak begint met het waarderen van hun eigen spiegelbeeld - kan helpen hun zelfbeeld te verbeteren. Dove is ervan overtuigd dat vrouwen die er op hun best uitzien en zich ook zo voelen, meer geluk ervaren.
Meer dan een derde van volwassen vrouwen wordt, naarmate zij ouder wordt, kritischer ten aanzien van haar spiegelbeeld. Slechts 20% van de Nederlandse vrouwen lacht naar zichzelf in de spiegel. Meisjes nemen de manier waarop hun moeders zichzelf zien en omgaan met hun zelfbeeld en zelfvertrouwen over. Dove ziet een belangrijke voorbeeldrol voor moeders weggelegd en moedigt alle vrouwen aan te glimlachen wanneer ze in de spiegel kijken. Het is belangrijk dat moeders de schoonheid in zichzelf herkennen en een positief voorbeeld zijn voor hun dochters. Daarom nodigt Dove alle vrouwen uit het mooie gevoel terug te halen dat zij als jong meisje hadden wanneer ze in de spiegel keken en dat door te geven aan de volgende generatie.
Ondanks het feit dat vrouwen een gecompliceerde relatie hebben met de spiegel, zorgt een onweerstaanbare aantrekkingskracht ervoor dat ze er toch geregeld in kijken. Bij elk stukje glas of metaal dat we passeren waar we onze reflectie in kunnen vangen, nemen we de kans om even te kijken. Gemiddeld kijkt de Nederlandse vrouw meer dan vijf keer per dag in de spiegel. Hoewel ze niet altijd even blij zijn met hun reflectie, kijken vrouwen vaak genoeg op verschillende plaatsen om zichzelf te controleren. Ze kijken vooral in winkelramen (50 procent), ramen thuis of op het werk (29 procent) en spiegels in liften (57 procent). Dove roept alle vrouwen op vooral te kijken naar wat ze wel mooi aan zichzelf vinden.
Facebook.com/Dove
#tijdvoorechteschoon
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing