RA*W University verkleint kloof tussen student en reclamewereld
- Bureaus
- 13 mei 2014 @ 09:21
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieReclameNieuwkomersMakers
- 13 mei 2014 @ 09:21
- Redactie Bureaus
RA*W, het platform voor jong, werkend reclametalent, heeft deze week RA*W University gelanceerd. De bedoeling is om studenten via inspiratie- en kennissessies bij reclamebureaus de broodnodige verdieping te bieden die ze in de collegezaal niet krijgen en zo klaar te stomen voor de praktijk.
RA*W is hard gegroeid het afgelopen jaar. De gratis sessies die het platform organiseert zitten vanwege de grote interesse onder werkend reclametalent geregeld binnen enkele minuten vol. Er melden zich ook steeds vaker studenten aan. Om ook hen van de nodige inspiratie en kennis te kunnen voorzien is nu RA*W University opgezet.
Initiatiefneemster en student Rein Bojahr: 'Als student is het erg lastig om erachter te komen wat je allemaal kunt doen binnen de reclamewereld. Ik miste tijdens mijn studie een platform waar ik kennis kon vergaren over deze branche. Via RA*W University kunnen studenten nu op een informele en leuke manier kennis maken met de reclamewereld.'
De eerste sessie van RA*W University vindt plaats op dinsdag 27 mei. Ogilvy & Mather Amsterdam opent haar deuren voor een groep gemotiveerde studenten. Deze sessie begint bij het begin: hoe komt een campagne precies tot stand en wie zijn daarbij betrokken? Die vragen worden beantwoord aan de hand van Ogilvy’s nieuwe campagne ‘Seastars’ voor het WNF. Sprekers zijn strategy consultant Heleen Hidskes, accountmanager Esther de Kok en creatief directeur Darre van Dijk.
Sinds 12 mei kunnen studenten zich via de Facebook-pagina van RA*W University aanmelden voor de eerste sessie bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Er is ruimte voor maximaal 40 studenten.
RA*W is een initiatief van Reinier Steures, Robert Volten, Bart van de Kooij en Lieske Stokkers. Het is opgericht speciaal voor jonge starters in de reclame om zich naast hun dagelijkse werkzaamheden verder te ontwikkelen door te leren van de reclame-industrie en elkaar. Inmiddels hebben de oprichters het stokje overgedragen aan Heleen Hidskes, Wendy van Luyck, Marieke Dekker, Rose Zandvliet, Matthijs Koele, Floris van de Weg en Ciaran Woods.
RA*W University is een initiatief van Rein Bojahr (Natwerk), Gerben van der Zwaard (Selmore), Lex Noteboom (Publicis), Liza Hopman (NoProtocol) en Cathalijn van Hellenberg Hubar (Ogilvy & Mather Amsterdam). Het is opgericht om het gat tussen studenten en de reclamewereld te verkleinen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- RA*W University
- Natwerk
- reclamebureaus
- RA*W
- Liza Hopman
- kennissessies
- Lieske Stokkers
- studenten
- reclamewereld
- Rein Bojahr
- Robert Volten
- Gerben van der Zwaard
- Publicis
- Lex Noteboom
- Reinier Steures
- creatieven
- Selmore
- talenten
- Bart van de Kooij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing