RA*W University verkleint kloof tussen student en reclamewereld

RA*W University verkleint kloof tussen student en reclamewereld
  • Bureaus
  • 13 mei 2014 @ 09:21
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieReclameNieuwkomersMakers

RA*W, het platform voor jong, werkend reclametalent, heeft deze week RA*W University gelanceerd. De bedoeling is om studenten via inspiratie- en kennissessies bij reclamebureaus de broodnodige verdieping te bieden die ze in de collegezaal niet krijgen en zo klaar te stomen voor de praktijk.

RA*W is hard gegroeid het afgelopen jaar. De gratis sessies die het platform organiseert zitten vanwege de grote interesse onder werkend reclametalent geregeld binnen enkele minuten vol. Er melden zich ook steeds vaker studenten aan. Om ook hen van de nodige inspiratie en kennis te kunnen voorzien is nu RA*W University opgezet.

Initiatiefneemster en student Rein Bojahr: 'Als student is het erg lastig om erachter te komen wat je allemaal kunt doen binnen de reclamewereld. Ik miste tijdens mijn studie een platform waar ik kennis kon vergaren over deze branche. Via RA*W University kunnen studenten nu op een informele en leuke manier kennis maken met de reclamewereld.'

De eerste sessie van RA*W University vindt plaats op dinsdag 27 mei. Ogilvy & Mather Amsterdam opent haar deuren voor een groep gemotiveerde studenten. Deze sessie begint bij het begin: hoe komt een campagne precies tot stand en wie zijn daarbij betrokken? Die vragen worden beantwoord aan de hand van Ogilvy’s nieuwe campagne ‘Seastars’ voor het WNF. Sprekers zijn strategy consultant Heleen Hidskes, accountmanager Esther de Kok en creatief directeur Darre van Dijk.

Sinds 12 mei kunnen studenten zich via de Facebook-pagina van RA*W University aanmelden voor de eerste sessie bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Er is ruimte voor maximaal 40 studenten.

RA*W is een initiatief van Reinier Steures, Robert Volten, Bart van de Kooij en Lieske Stokkers. Het is opgericht speciaal voor jonge starters in de reclame om zich naast hun dagelijkse werkzaamheden verder te ontwikkelen door te leren van de reclame-industrie en elkaar. Inmiddels hebben de oprichters het stokje overgedragen aan Heleen Hidskes, Wendy van Luyck, Marieke Dekker, Rose Zandvliet, Matthijs Koele, Floris van de Weg en Ciaran Woods. 

RA*W University is een initiatief van Rein Bojahr (Natwerk), Gerben van der Zwaard (Selmore), Lex Noteboom (Publicis), Liza Hopman (NoProtocol) en Cathalijn van Hellenberg Hubar (Ogilvy & Mather Amsterdam). Het is opgericht om het gat tussen studenten en de reclamewereld te verkleinen. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken