TBWA\Neboko wint Dutch PR Award voor campagne Budget Bejaardenhuis
- Bureaus
- 17 mei 2014 @ 23:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PR
- 17 mei 2014 @ 23:46
- Redactie Bureaus
TBWA\Neboko heeft één van de vier Dutch PR Awards gewonnen. De prijs werd gewonnen in de categorie Beste PR-stunt met het Budget Bejaardenhuis voor Delta Lloyd. De jury sprak van een ongelooflijke prestatie om een moeilijk en weinig sexy thema als pensioenen zo breed onder de aandacht van het Nederlandse publiek te brengen.
In augustus 2013 sprak Nederland schande van het plan om de Koepelgevangenis van Breda om te toveren in een Budget Bejaardenhuis. Op het hoogtepunt van de controverse werd in RTL Late Night het ware doel onthuld: Delta Lloyd vindt dat het publiek zich kritischer moet buigen over zijn pensioen, omdat 70% van Nederland pas over hun pensioen nadenkt als het te laat is.
Het Budget Bejaardenhuis is bedacht en uitgevoerd door TBWA\Neboko. De Dutch PR Awards Jury sprak van een hele sterke executie van alle ingezette middelen. Een stunt, gevolgd door PR en een landelijke advertentie zorgde dat Nederland het niet alleen had over de stunt, maar daadwerkelijk na ging denken over de boodschap van Delta Lloyd. Simon Neefjes: 'Deze case laat zien waar TBWA\Neboko sterk in is: disruptieve benadering en invulling van communicatie.'
Annette Reijersen, manager Brand en Strategy van Delta Lloyd: 'Wij wilden dit maatschappelijke onderwerp agenderen bij het grote publiek zodat mensen kritisch kijken naar hun pensioen. Wij proberen pensioenen zo inzichtelijk mogelijk te maken, soms is er echter meer voor nodig om mensen aan het denken te zetten.'
De jury van de PR Awards prees tijdens de uitreiking de durf van Delta Lloyd om op deze manier het Nederlandse publiek te bereiken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing