TBWA\Neboko wint Dutch PR Award voor campagne Budget Bejaardenhuis

TBWA\Neboko wint Dutch PR Award voor campagne Budget Bejaardenhuis
  • Bureaus
  • 17 mei 2014 @ 23:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PR

TBWA\Neboko heeft één van de vier Dutch PR Awards gewonnen. De prijs werd gewonnen in de categorie Beste PR-stunt met het Budget Bejaardenhuis voor Delta Lloyd. De jury sprak van een ongelooflijke prestatie om een moeilijk en weinig sexy thema als pensioenen zo breed onder de aandacht van het Nederlandse publiek te brengen.

In augustus 2013 sprak Nederland schande van het plan om de Koepelgevangenis van Breda om te toveren in een Budget Bejaardenhuis. Op het hoogtepunt van de controverse werd in RTL Late Night het ware doel onthuld: Delta Lloyd vindt dat het publiek zich kritischer moet buigen over zijn pensioen, omdat 70% van Nederland pas over hun pensioen nadenkt als het te laat is.  

Het Budget Bejaardenhuis is bedacht en uitgevoerd door TBWA\Neboko. De Dutch PR Awards Jury sprak van een hele sterke executie van alle ingezette middelen. Een stunt, gevolgd door PR en een landelijke advertentie zorgde dat Nederland het niet alleen had over de stunt, maar daadwerkelijk na ging denken over de boodschap van Delta Lloyd. Simon Neefjes: 'Deze case laat zien waar TBWA\Neboko sterk in is: disruptieve benadering en invulling van communicatie.'

Annette Reijersen, manager Brand en Strategy van Delta Lloyd: 'Wij wilden dit maatschappelijke onderwerp agenderen bij het grote publiek zodat mensen kritisch kijken naar hun pensioen. Wij proberen pensioenen zo inzichtelijk mogelijk te maken, soms is er echter meer voor nodig om mensen aan het denken te zetten.'

De jury van de PR Awards prees tijdens de uitreiking de durf van Delta Lloyd om op deze manier het Nederlandse publiek te bereiken. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken