VEA en BVA geven startsein voor inzending Effies 2014

VEA en BVA geven startsein voor inzending Effies 2014
  • Bureaus
  • 26 mei 2014 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BekroningenAwardWebsiteEvenement

Adverteerders en bureaus kunnen weer cases inzenden om mee te dingen naar de Effie Awards 2014. Voorzitters Frenkel Denie (BVA) en Marc Oosterhout (VEA) gaven vandaag het startsein voor de inzendingsperiode. De deadline is op donderdag 7 juli 2014.

Om het inzenders zo makkelijk mogelijk te maken zijn, aan de hand van de feedback die de EffieOrganisatie afgelopen jaar heeft ontvangen, de inzendformulieren verder aangepast. Daarnaast heeft de EffieOrganisatie, naar aanleiding van deze feedback, een Effie Masterclass georganiseerd op dinsdag 13 mei, om aankomende inzenders en andere geïnteresseerden goed beslagen ten ijs te laten komen.

Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders en tevens voorzitter van de vakjury merkcampagnes) en zelfstandig adviseur Pim van der Linden hebben de toehoorders inzicht gegeven in hoe een Effie-waardige case geschreven dient te worden en wat de voordelen zijn van het winnen van een Effie voor zowel bureau als adverteerder.

Het inzenden zal wederom gebeuren via Effie.nl/inzenden, waar deelnemers hun case handig online kunnen invullen én versturen. Daarnaast is het voor inzenders van afgelopen jaar mogelijk om weer in te loggen op het profiel wat zij toen hebben aangemaakt en waar de inzending van vorig jaar weer terug te vinden is. Deze kan vanzelfsprekend niet meer worden aangepast, maar kan te allen tijden worden geprint of gemaild.

Marc Oosterhout (VEA): 'Creativiteit is de motor van vooruitgang. Daarom is er voor reclamemakers niets mooiers dan het winnen van een Effie. Het ultieme bewijs dat er daadwerkelijk vooruitgang is geboekt. Laat zien wat je hebt bereikt: Zend in!'

Frenkel Denie (BVA): 'Als adverteerder sta je steeds weer voor de uitdaging om jouw doelgroep te bereiken. Heb jij een succesvolle communicatiestrategie bedacht en ingezet en zijn de effecten daarvan ook nog eens verbluffend? Zend deze dan nu in voor de Effie Awards.'

De makers van de de Effie-website (en de inzendmodule) Sham Ramessar (Independent Creative Consultant) en Pepijn van Vlaanderen (RoyalWebbers) laten weten: 'Onze ambitie was groter dan alleen een eenvoudige, complete en relevante inzendmodule neer te zetten. We streven er naar om de inzender met een zeer goed gevoel de case te laten schrijven en in te zenden.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken