MediaBookers lanceert database om zelf online advertentieruimte te boeken

MediaBookers lanceert database om zelf online advertentieruimte te boeken
  • Bureaus
  • 27 jun 2014 @ 07:30
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingReclameMediastrategieMedia

Vanaf vandaag kan iedereen via MediaBookers zelf het medialandschap doorzoeken en advertenties boeken. Door een compleet en boekbaar overzicht te bieden van 7900 mediatitels, waaronder 250 jobboards, maakt MediaBookers de advertentiemarkt inzichtelijk voor zowel uitgevers, grote en kleine adverteerders.

'In het huidige medialandschap digitaliseert alles, behalve het proces rondom datgene wat de media overeind houden: advertenties', zegt Marinus Zoutendijk van MediaBookers. 'Wij zijn daar het antwoord op. Ieder denkbaar medium is in de MediaBookers-database ondergebracht, inclusief essentiële informatie als oplage, bereik, tarief en doelgroep. Zo wordt het elke potentiële adverteerder eenvoudig gemaakt het juiste medium – print, tv, online, radio, outdoor of arbeidsmarktcommunicatie – te kiezen, dat past bij de individuele doelstellingen en budget. MediaBookers maakt het voor iedereen mogelijk om zelf de beste media te vinden en te boeken.'

Hoe werkt het?

Met het ROTA-erkende MediaBookers wordt eenvoudig media op basis van onder andere postcode, budget en specifieke doelgroepen geselecteerd. Voor de beginnende of weinig frequente adverteerder is een simpel stappenplan opgesteld om dit proces zo eenvoudig mogelijk te houden. Voor de meer frequente adverteerder is een uitgebreid backoffice platform beschikbaar en diverse tools om het proces van media-inkoop snel, efficiënt en overzichtelijk te laten verlopen. Na het reserveren van de plaatsing kan eenvoudig worden afgerekend met iDeal, creditcard of overboeking.

Volledig en eenvoudig

Het gratis basisaccount van MediaBookers biedt toegang tot de database van ruim 7700 mediatitels die te doorzoeken en te vergelijken zijn. Daarbij wordt vrij toegang gegeven tot alle media, gegevens en tariefkaarten. Voor de meer ervaren adverteerder is er een Premium-account: een abonnement met uitgebreidere mogelijkheden, zoals de doelgroepengegevens van NOM en NOA. Adverteerders die zelf niet in staat zijn hun artwork aan te leveren, kunnen de advertentie gratis laten opmaken. 

Uitgevers

Voor uitgevers is het mogelijk om MediaBookers te integreren als White Label-verkoopkanaal op de eigen website. Hiervoor hoeft de uitgever geen eigen producten in te voeren, dat heeft MediaBookers al gedaan. Uitgevers kunnen ook zelf bij andere mediapartijen boeken.

De startup MediaBookers is voortgekomen uit Abovo Media en wordt gesteund door het Innovatiefonds. MediaBookers maakt het proces van media-inkoop simpeler en toegankelijker voor adverteerders. De database van MediaBookers bestaat uit 7700 mediatitels waaronder 250 jobboards die volledig te boeken en te doorzoeken zijn.

www.mediabookers.nl



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken