Camiel Overgaauw partner Het PR Bureau

Camiel Overgaauw partner Het PR Bureau
  • Bureaus
  • 30 jun 2014 @ 09:21
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPRPromotieZakelijk

Camiel Overgaauw is als vierde partner toegetreden tot Het PR Bureau. Naast Overgaauw wordt het bureau nu geleid door Frits Hendrikx en de oprichters Jacqueline Bosselaar en Marnix Geus. Overgaauw was al sinds 2011 in dienst als senior PR-adviseur en heeft bijgedragen aan de groei van het bedrijf. Het is voor het eerst in vijf jaar dat Het PR Bureau de directie uitbreidt.

Als senior PR-adviseur is Overgaauw verantwoordelijk voor het behouden en uitbouwen van klanten op het gebied van Technology, Lifestyle & Entertainment. Huidige relaties zijn onder meer multinationals zoals ID&T, Unilever en Spotify, maar ook een lokaal initiatief zoals de conceptstores van Hutspot in Amsterdam.

'Het PR Bureau is de afgelopen jaren stapsgewijs gegroeid, tegen de crisis in', zegt Overgaauw. 'Er zijn mooie merken bijgekomen en veel klanten van het eerste uur blijven ons trouw, iets waar we heel dankbaar voor zijn. Daarnaast staat er een leergierig en ondernemend team, dat zoekt naar nieuwe wegen om zichzelf en het bureau leuker en beter te maken. Die innovatiedrang past bij ons en is ook nodig omdat het PR-vak zich snel ontwikkelt.'

Traditionele media hebben het zwaar en veel merken zetten daarom volgens Overgaauw liever in op hun eigen media. 'Zij vragen ons om hun contentstrategie vorm te geven, al dan niet in samenwerking met ‘curatoren’ uit alle mogelijke sectoren. Ik denk dat we pas aan het begin staan van deze ontwikkeling. En daarmee is ook het einde van onze groei voorlopig nog niet in zicht.'

Het PR Bureau, opgericht in 2005, specialiseert zich in marketing-, corporate en crisis-PR. In 2008 startten de oprichters een tweede bureau, PR Stunt. In 2012 volgde ViaHenri, een stichting voor en door influencers. In 2013 startte Biko, een management agency voor invloedrijke verhalenvertellers. Onlangs is ook Blyde opgericht, met als doel enkele concurrerende merken te kunnen bedienen. Sinds de oprichting in 2005 is het bureau gegroeid naar een team van ruim 35 vaste PR-professionals. Klanten zijn onder meer AXE, Bacardi, Etos, Havenbedrijf Rotterdam, ID&T en Spotify.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken