Cannes Lions: 5x goud voor Sweetie van Lemz
- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 00:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CannesAwardBekroningenCampagnes
- 17 jun 2014 @ 00:06
- Redactie Bureaus
Het was een gouden avond voor Lemz maandag in Cannes: het Nederlandse reclamebureau won met de wereldwijd geroemde Sweetie-case voor Terre des Hommes maar liefst vijf keer goud op de eerste uitreikingsavond van de Cannes Lions 2014. Ook Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen, maar won geen goud. Lees in MarketingTribune 12 van vandaag een uitgebreid interview met de directeur van Terres des Hommes Albert Jaap van Santbrink.
Sweetie won gouden leeuwen in drie verschillende categorieën: PR, Direct en Promo & Activation. Van de zeven nominaties in die categorieën waren er vijf goed voor goud en eentje goed voor zilver.
Vijf keer goud winnen op één avond is een voor Nederlandse bureaus unieke prestatie. Aangezien goede doelen zijn uitgesloten voor het winnen van een reguliere Grand Prix, kan Lemz deze ultieme prijs niet winnen. Wel lonkt er voorzichtig de Grand Prix for Good, die worden gekozen uit alle gouden winnaars. Al is de concurrentie natuurlijk moordend.
De Grand Prix in PR ging naar The Scarecrow (zie video), een campagne van Chipotle Cultivate Foundation en CAA Marketing tegen de uitwassen van de voedingsindustrie. Bij de Direct Lions werd de Grand Prix toegekend aan Adam&Eve DDB London voor de Harvey Nichols-kerstcampagne ‘Sorry I spent it on myself’. In Creative Effectiveness ging de Grand Prix van de campagne Guilt Trips van McCann Melbourne voor V/Line.
Bekijk hier alle Nederlandse genomineerden.
Meer festivalnieuws? Check CannesLions.com
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Cannes
- Direct Lions
- goud
- winnaar
- prijzen
- uitreiking
- Gouden Leeuw
- Cannes Lions
- Lemz
- Wieden+Kennedy
- Sweetie
- Terre des Hommes
- Lions
- 5x
- PR Lions
- awards
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing