Cannes Lions: 5x goud voor Sweetie van Lemz

Cannes Lions: 5x goud voor Sweetie van Lemz
  • Bureaus
  • 17 jun 2014 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CannesAwardBekroningenCampagnes

Het was een gouden avond voor Lemz maandag in Cannes: het Nederlandse reclamebureau won met de wereldwijd geroemde Sweetie-case voor Terre des Hommes maar liefst vijf keer goud op de eerste uitreikingsavond van de Cannes Lions 2014. Ook Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen, maar won geen goud. Lees in MarketingTribune 12 van vandaag een uitgebreid interview met de directeur van Terres des Hommes Albert Jaap van Santbrink.

Sweetie won gouden leeuwen in drie verschillende categorieën: PR, Direct en Promo & Activation. Van de zeven nominaties in die categorieën waren er vijf goed voor goud en eentje goed voor zilver.  

Vijf keer goud winnen op één avond is een voor Nederlandse bureaus unieke prestatie. Aangezien goede doelen zijn uitgesloten voor het winnen van een reguliere Grand Prix, kan Lemz deze ultieme prijs niet winnen. Wel lonkt er voorzichtig de Grand Prix for Good, die worden gekozen uit alle gouden winnaars. Al is de concurrentie natuurlijk moordend. 

De Grand Prix in PR ging naar The Scarecrow (zie video), een campagne van Chipotle Cultivate Foundation en CAA Marketing tegen de uitwassen van de voedingsindustrie. Bij de Direct Lions werd de Grand Prix toegekend aan Adam&Eve DDB London voor de Harvey Nichols-kerstcampagne ‘Sorry I spent it on myself’. In Creative Effectiveness ging de Grand Prix van de campagne Guilt Trips van McCann Melbourne voor V/Line. 

Bekijk hier alle Nederlandse genomineerden. 

Meer festivalnieuws? Check CannesLions.com



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken