Fonk werkt samen met Astrid Poot

Fonk werkt samen met Astrid Poot
  • Bureaus
  • 5 jun 2014 @ 11:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaAppsConcepten

Astrid Poot en creative agency Fonk bundelen de krachten. Beide partijen zijn 'vastberaden de wereld te veranderen door mooie producten te maken'. Het gezamenlijke speerpunt zijn non-invasive apps.

'Wij denken – en hopen – dat interactieve media steeds betekenisvoller worden', laten Poot en Fonk-partner Dirk Schluter weten. 'Dat het aanbod beter gaat aansluiten op onze echte behoeftes als mens, en dat er balans zal ontstaan tussen digitaal sociaal en sociaal in het echt. We gaan interactieve media bewuster en beter gebruiken. Wij hebben niet meer voor alles een app nodig: wij gaan dingen weer echt zelf doen, omdat wij dan controle over ons eigen leven ervaren.' Denk daar bij aan een caloriën-teller.

Apps verdwijnen volgens Fonk geleidelijk naar de achtergrond, en krijgen zo een meer natuurlijke plek in ons leven. 'Vanuit die visie willen we dingen maken. Wij zoeken naar echte waarde; empowerment van mensen.'

Eerder werkten Fonk en Poot al samen voor tv-programma Klokhuis: de voor een SpinAward genomineerd wetenschaps-app 'Zoek het uit' is een instrument waarmee gezinnen samen, aan tafel, met elkaar wetenschappelijke experimenten doen. 'Kern is dit sociale proces. De app is slechts gids en notitieblok en neemt nooit de hoofdrol.'

Fonk, gevestigd in Amsterdam en Kaapstad, is een creatief bureau gespecialiseerd in het creëren van innovatieve interactieve toepassingen. Voor kinderen en families heeft Fonk apps ontwikkeld voor onder meer Maily, Jumbo, ING en Klokhuis. 

Astrid Poot heeft jarenlang ervaring in het maken van (digitale) kinderproducten. Ze maakte (prijswinnend) werk voor onder anderen Albert Heijn, het Voedingscentrum, het Ministerie van OCW, ING, SOA-AIDS Nederland, verschillende musea, Nickelodeon, InHolland, het Klokhuis en anderen. Ze is jurylid voor de SpinAwards en Cinekid. Bij Fonk krijgt ze de functie Creative Director Jeugd en Families. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken