Hans Ubbink in campagne Bont voor Dieren

Hans Ubbink in campagne Bont voor Dieren
  • Bureaus
  • 17 jun 2014 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnesDoelgroepen

Dierenbeschermingsorganisatie Bont voor Dieren lanceert vandaag een voorlichtingsfilm over wasbeerhondenbont waaraan diverse bekende Nederlanders en ontwerpers hebben meegewerkt. Onder andere acteur Benja Bruiijning, DJ's Doppelgang, Wannabeastar en de ontwerpers Hans Ubbink en Bas Kosters spreken zich uit tegen het dragen van bont.

De voorlichtingsfilm zal met name te zien zijn op social media en tijdens de gastlessen die Bont voor Dieren op scholen door heel Nederland geeft.

Jaarlijks worden er miljoenen wasbeerhonden gefokt en gedood, enkel voor hun vacht. Nederlandse merken als Gaastra, Moscow, Nickelson en Airforce gebruiken deze vachten als bontkraag voor hun kleding.

Nicole van Gemert, directeur Bont voor Dieren: 'Bontkragen van wasbeerhond zijn met name onder jongeren ontzettend populair. Zodra jongeren horen over de herkomst van hun kraag hebben zij vaak spijt van hun aankoop. Daarom is het geven van voorlichting op scholen zo belangrijk. Wij hopen dat wanneer zij deze informatie van rolmodellen krijgen dit extra indruk maakt en zij bont voor gezien houden.'

In de film wordt de kijker meegenomen in een verhaal dat door diverse DJ’s, acteurs en ontwerpers wordt verteld. Onder andere Doppelgang, DJ Wannabeastar, Antoine Peters en Laurien Verstraten vertellen over het besef dat zij ooit kregen over de dieronvriendelijke wijze waarop bont wordt geproduceerd. Dat heeft ervoor gezorgd dat ze er bewust voor hebben gekozen om nooit bont te dragen. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken