Kingsday maakt eerste internationale werk voor Mini

Kingsday maakt eerste internationale werk voor Mini
  • Bureaus
  • 17 jun 2014 @ 16:51
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingPitches

Kingsday en het mondiale Mini-team in München zetten vandaag hun eerste social media-uitingen online. Dit is het startschot voor een samenwerking waarbij Kingsday zich gaat richten op het creëren van internationale content die het merk een onderscheidende stem geeft in het alsmaar uitdijende sociale universum. Mini is groot geworden met guerilla advertising en onconventionele marketing, en daarom speelt social media de komende jaren een grote strategische rol voor het iconische merk.

'Als er een automerk is waar social media een cruciale rol spelen, is het natuurlijk Mini. Dat merk heeft een enorme persoonlijkheid en een leger van miljoenen betrokken fans, de MINIacs. Het is echt fantastisch dat wij ze mogen helpen om social naar een volgend niveau te brengen', zegt Sander Volten, managing partner van Kingsday. 

Mini Social maakt deel uit van BMW Group en is gevestigd in München. Kingsday bedient het account vanuit Amsterdam. Het bureau werkt inmiddels al anderhalf jaar voor Mini Nederland en introduceerde in die tijd onder meer de Paceman en de nieuwe Mini. Deze nieuwe opdracht geeft Kingsday een grotere, internationale rol bij dit automerk. 

Kingsday is een reclamebureau in hartje Amsterdam. Nog geen drie jaar na de start in de herfst van 2011 floreert het bureau met 20 medewerkers, die werken voor Unilever (Knorr), PepsiCo (Duyvis), Exact, Mini, Bloemenbureau Holland, de Hartstichting en Smint. Voor deze merken maakt Kingsday campagnes met conversatiewaarde. De vier oprichters (Sander Volten, Sicco Beerda, Eric Ytsma en Bram de Rooij) mixen hiervoor de ervaring met PR, interactie en reclame die het in de afgelopen 15 jaar opdeed in de global marketingteams van wereldmerken als Nokia, Inbev, Intel en Volvo. 

www.kingsday.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken