Kingsday maakt eerste internationale werk voor Mini
- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 16:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingPitches
- 17 jun 2014 @ 16:51
- Redactie Bureaus
Kingsday en het mondiale Mini-team in München zetten vandaag hun eerste social media-uitingen online. Dit is het startschot voor een samenwerking waarbij Kingsday zich gaat richten op het creëren van internationale content die het merk een onderscheidende stem geeft in het alsmaar uitdijende sociale universum. Mini is groot geworden met guerilla advertising en onconventionele marketing, en daarom speelt social media de komende jaren een grote strategische rol voor het iconische merk.
'Als er een automerk is waar social media een cruciale rol spelen, is het natuurlijk Mini. Dat merk heeft een enorme persoonlijkheid en een leger van miljoenen betrokken fans, de MINIacs. Het is echt fantastisch dat wij ze mogen helpen om social naar een volgend niveau te brengen', zegt Sander Volten, managing partner van Kingsday.
Mini Social maakt deel uit van BMW Group en is gevestigd in München. Kingsday bedient het account vanuit Amsterdam. Het bureau werkt inmiddels al anderhalf jaar voor Mini Nederland en introduceerde in die tijd onder meer de Paceman en de nieuwe Mini. Deze nieuwe opdracht geeft Kingsday een grotere, internationale rol bij dit automerk.
Kingsday is een reclamebureau in hartje Amsterdam. Nog geen drie jaar na de start in de herfst van 2011 floreert het bureau met 20 medewerkers, die werken voor Unilever (Knorr), PepsiCo (Duyvis), Exact, Mini, Bloemenbureau Holland, de Hartstichting en Smint. Voor deze merken maakt Kingsday campagnes met conversatiewaarde. De vier oprichters (Sander Volten, Sicco Beerda, Eric Ytsma en Bram de Rooij) mixen hiervoor de ervaring met PR, interactie en reclame die het in de afgelopen 15 jaar opdeed in de global marketingteams van wereldmerken als Nokia, Inbev, Intel en Volvo.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing