Loudness.io neemt failliet Vanetie Casting over

Loudness.io neemt failliet Vanetie Casting over
  • Bureaus
  • 30 jun 2014 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameZakelijkCreatieMakers

Het onlangs failliet verklaarde Amsterdamse voice-over-bedrijf Vanetie Casting is overgenomen door Loudness.io van Jaap Wajer. Daarmee is een bureau gered dat jarenlang bijdroeg aan veel prijswinnende commercials.

Stemmencastingbureau Vanetie, opgericht in 2006, was marktleider in het casten en boeken van de belangrijkste stemmen voor de reclamewereld. Grote namen werden door Vanetie vertegenwoordigd. Vanetie stond met haar kwalitatief hoogstaand portfolio aan de basis van vele Lions, Lampen en Loeki’s.

Jaap Wajer van Loudness.io: 'Vanetiecasting gaf jarenlang stemgeluid aan de beste commercials op radio en tv. Vele stemacteurs zijn door Vanetie ontdekt én doorgebroken.'

Er was een tijd dat bijna elke commercial de signatuur van Vanetie Casting droeg. Dat tijdperk leek even voorbij. Maar na de overname door Loudness.io is Vanetie van de ondergang gered. 'We hebben de draad weer opgepakt', zegt Wajer. 'Met de overname is een vervelende periode afgesloten. Wij zijn druk bezig met een goede voortzetting en om een mogelijk samenwerkingsverband te realiseren met Sabine de Bruijn, voormalig medewerker van Vanetie Casting. Getuige de vele tientallen bezorgde berichten die ik de afgelopen weken via de verschillende media heb ontvangen, weet ik dat Vanetie een zeer solide en loyale klantenkring heeft.'

Het stemmenbureau werkte voor merken als Opel, L'Oreal, Garnier, Seat, Volkswagen, Anne Frank Museum, Amstel, Jupiler, C1000, Ariel, Head&Shoulders en Nutella. Vanetie had niet alleen een uitstekende relatie met bureaus en productiemaatschappijen maar ook met de stemacteurs zelf.
Wajer: 'We gaan opereren onder de naam Voice. Er komt een spectaculair nieuw castingmodel dat veel beter aansluit bij de eisen van deze tijd. Hoe? Dat blijft nog even geheim.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken