Millward Brown koopt EffectiveBrands

Millward Brown koopt EffectiveBrands
  • Bureaus
  • 18 jun 2014 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekStrategieMarketingZakelijk

Onderzoeksbureau Millward Brown heeft het Nederlandse adviesbedrijf EffectiveBrands overgenomen. De consultancy-tak MB Optimor vormt samen met deze acquisitie het strategisch marketing-adviesbureau Millward Brown Vermeer.

EffectiveBrands telt 65 medewerkers, die in principe allemaal overstappen naar Millward Brown, dat actief is in 55 landen. Millward Brown is onderdeel van Kantar, de onderzoekstak van WPP. Doelstelling wordt om via Millward Brown Vermeer specifiek te gaan mikken op de doelgroep van CMO's. 

EffectiveBrands is opgericht in 2001 door Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Het door dit bureau jaarlijks uitgevoerde Marketing2020-onderzoek geldt als een relevant en omvangrijk CMO-onderzoek dat marketingstrategie koppelt aan business growth.

De eigenaren van EffectiveBrands zijn blij met de overname. 'Millward Brown Vermeer biedt klanten het eerste holistische, end-to-end aanbod van marketingstrategie gericht op merkgedreven bedrijfsgroei', laat De Swaan Arons weten. Van den Driest vult aan: 'We zijn verheugd om de krachten te kunnen bundelen met Millward Brown Optimor om een uniek aanbod te kunnen bieden aan de toonaangevende marketeers van vandaag.'

Millward Brown Vermeer zal worden geleid door een executive board, met Optimor-topman Mario Simon als CEO, Van den Driest als chief commercial officer en De Swaan Arons als CMO.

In een reactie zegt Travyn Rhall, CEO van Millward Brown: 'Doordat klanten, medewerkers en investeerders steeds meer om transparantie en meerwaarde vragen, wordt de wereld voor het bedrijfsleven steeds complexer. Met de formatie van Millward Brown Vermeer versterken bij ons aanbod op dat vlak en zorgen we ervoor dat resultaatgerichte strategieën wereldwijd worden geïmplementeerd. we heten het team van EffectiveBrands van harte welkom bij Millward Brown.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken