Millward Brown koopt EffectiveBrands
- Bureaus
- 18 jun 2014 @ 12:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekStrategieMarketingZakelijk
- 18 jun 2014 @ 12:36
- Redactie Bureaus
Onderzoeksbureau Millward Brown heeft het Nederlandse adviesbedrijf EffectiveBrands overgenomen. De consultancy-tak MB Optimor vormt samen met deze acquisitie het strategisch marketing-adviesbureau Millward Brown Vermeer.
EffectiveBrands telt 65 medewerkers, die in principe allemaal overstappen naar Millward Brown, dat actief is in 55 landen. Millward Brown is onderdeel van Kantar, de onderzoekstak van WPP. Doelstelling wordt om via Millward Brown Vermeer specifiek te gaan mikken op de doelgroep van CMO's.
EffectiveBrands is opgericht in 2001 door Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Het door dit bureau jaarlijks uitgevoerde Marketing2020-onderzoek geldt als een relevant en omvangrijk CMO-onderzoek dat marketingstrategie koppelt aan business growth.
De eigenaren van EffectiveBrands zijn blij met de overname. 'Millward Brown Vermeer biedt klanten het eerste holistische, end-to-end aanbod van marketingstrategie gericht op merkgedreven bedrijfsgroei', laat De Swaan Arons weten. Van den Driest vult aan: 'We zijn verheugd om de krachten te kunnen bundelen met Millward Brown Optimor om een uniek aanbod te kunnen bieden aan de toonaangevende marketeers van vandaag.'
Millward Brown Vermeer zal worden geleid door een executive board, met Optimor-topman Mario Simon als CEO, Van den Driest als chief commercial officer en De Swaan Arons als CMO.
In een reactie zegt Travyn Rhall, CEO van Millward Brown: 'Doordat klanten, medewerkers en investeerders steeds meer om transparantie en meerwaarde vragen, wordt de wereld voor het bedrijfsleven steeds complexer. Met de formatie van Millward Brown Vermeer versterken bij ons aanbod op dat vlak en zorgen we ervoor dat resultaatgerichte strategieën wereldwijd worden geïmplementeerd. we heten het team van EffectiveBrands van harte welkom bij Millward Brown.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Millward Brown
- EffectiveBrands
- stategie
- Marc de Swaan Arons
- koopt
- Millward Brown Vermeer
- CMO
- bedrijfsgroei
- overname
- Frank van den Driest
- Optimor
- marketing
- Marketing2020
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing