Taco van den Honert (IBM): 'Unanieme jury? No way!'

Taco van den Honert (IBM): 'Unanieme jury? No way!'
  • Bureaus
  • 6 jun 2014 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameAwardCampagnesMarketing

Taco van den Honert, Marketing & Communication Manager bij IBM Benelux en voormalig hockey-international, is Esprix-jurylid in de categorie ‘Durables’. ‘De jury was erg uitgesproken, met grote verschillen in inzicht. Dat was leuk!’

Wat is je motivatie om zitting te nemen in de Esprix-jury?

‘Het is zeer verfrissend om met collega’s uit het marketingvak in de jury plaats te nemen. En dat in een categorie die mij na aan het hart ligt. Onze jury was een keurige afspiegeling van de pijlers van de Esprix. Er zaten business managers in, marketing managers en de creatieven van de bureaus.’

Is dit het eerste jaar dat je jureert?

‘Mijn tweede jaar alweer. En het smaakt naar meer.’

Jureer je ook in andere prijzen? Wat is het verschil met de Esprix?

‘De Esprix is de enige marketingjury waar ik zitting in heb. Maar het is direct een bijzondere, omdat het zowel strategie, creatie als effectiviteit in ogenschouw neemt. En de weging van die drie maakt het een uitgebalanceerde award.’

Wat is de kwaliteit van de oogst van dit jaar?

‘Een echt goed beeld van de kwaliteit krijg je pas tijdens het juryberaad. Daar worden onze individuele beoordelingen uitgedaagd en vergeleken. Het niveau in de categorie Durables was acceptabel. Er zaten een paar positive uitschieters tussen.’

Hoe waren de jureringssessies? Controverse of unanimiteit over de winnaars?

‘Unanimiteit? No way! De juryleden waren erg uitgesproken, met grote verschillen in inzicht. En dat was leuk! In het proces van oordeelvorming hield voorzitter Wim Ubachs toch de hoofden koel, zodat we tot een gebalanceerd oordeel kwamen.’

Heb je zelf een favoriet? Zo ja, wat is er goed aan deze case?

‘Ik laat me nu nog niet uit over mijn favoriet. Kom allemaal naar de uitreiking op 12 juni!’

www.esprix.nl  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken