They en BKB maken SZW-campagne over werkstress

They en BKB maken SZW-campagne over werkstress
  • Bureaus
  • 4 jun 2014 @ 12:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesSocial mediaOverheid

Werkstress wordt vaak niet op tijd herkend. Daarom liet het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) de campagne 'Herken de druppel' ontwikkelen door reclamebureau They, in samenwerking met BKB.

'Alsjeblieft, weer een mailtje in je mailbox. Mocht het nu zo zijn dat je hier lichtelijk geïrriteerd door raakt, dan zou het zomaar kunnen dat je last hebt van werkstress.' Zo begint de mail die reclamebureau They stuurt over har nieuwste campagne. 

Liefst één op de acht werknemers in Nederland heeft last van werkstress, maar de signalen worden vaak niet op tijd herkend en erkend. Voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bedacht They samen met BKB de campagne ‘Herken de druppel’.

Werkstress kan leiden tot burn-out en andere werkgerelateerde psychische ziekten. Niet alleen worden de signalen niet op tijd herkent, ook heerst er een taboe op dit soort klachten. Om dit te doorbreken en de dialoog hierover te stimuleren is er gekozen om de campagne te communiceren via het social media platform: ‘Herken de Druppel’.

Op dit platform staan praktijkverhalen van onder meer Hugo Borst en Leontien van Moorsel, video’s, tips, informatie en de test ‘Check je werkstress’. Door het beantwoorden van 17 korte vragen kom je er snel achter hoe hoog je werkstress niveau is en krijg je advies om het overlopen van je emmer te voorkomen of te verhelpen.

De test werd ontwikkeld in samenwerking met Nyenrode en TNO en werd gebouwd door MediaMonks.

Bureau: They
Creatie: They
Strategie en content: BKB en They
Technische Realisatie: MediaMonks
Media: Online, Social Media, Radio
Verantwoordelijk bij Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Simone Lexmond, Annemiek Wortman en Claire Kuijt 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken