Heineken haakt in op halve finale WK

Heineken haakt in op halve finale WK
  • Bureaus
  • 8 jul 2014 @ 17:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalMerkenCampagnesCommercials

De Oranje-koorts neemt toe nu het Nederlands voetbalelftal in de halve finale van het WK in Brazilië staat. Ook sponsors kunnen niet achterblijven: zo maakte TBWA\Neboko voor Heineken een speciale commercial om 'onze jongens' een hart onder de riem te steken.

Ze worden allemaal genoemd door Heinekens Chief Oranje Officer Marco van Houwelingen in deze WK-inhaker: 'flying Dutchman' Van Persie, penalty-killer Tim Krul en natuurlijk 'gouden pik' Van Gaal.

Jeroen Konings, brandmanager van TBWA\Neboko zegt erover: 'Morgen staan onze jongens in de halve finale. Onder de invloed van de aanwakkerende Oranjekoorts hebben wij een in razend tempo een film gemaakt die vanaf vandaag op de buis is. Een film waarin Heineken een ode brengt aan onze jongens. Onze jongens die het WK onvergetelijk maken. Onze jongens die ervoor zorgen dat de Oranjekoorts leeft. Proost, op onze Helden van Oranje!'

De Heineken-inhaker is niet alleen te zien op televisie, maar wordt ook gretig gedeeld op social media. Zo plaatste TBWA\Neboko de video als promoted post op Twitter en Facebook. Als 'sterkste Oranjemerk' kun je natuurlijk geen half werk leveren.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken