MagStream mobiliseert vrede voor MasterPeace
- Bureaus
- 10 jul 2014 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineActivatieCommunityMedia
- 10 jul 2014 @ 11:01
- Redactie Media
Het internationale vredesinitiatief MasterPeace gaat met een innovatieve newsportal zoveel mogelijk mensen in de wereld mobiliseren voor de internationale Dag van de Vrede op 21 september en een groot internationaal symposium over vrede en ontwapening op 17 september. Digitale communicatiespecialist MagStream heeft speciaal voor MasterPeace een interactieve newsportal 3.0 ontwikkeld waarop mensen kunnen reageren en die ze kunnen delen via sociale media.
MasterPeace is een nieuwe, positieve, internationale vredescampagne die met muziek, kunst en evenementen miljoenen mensen en bedrijven actief betrekt bij het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen van vrede in de wereld. De beweging telt inmiddels 40.000 vrijwilligers in 40 landen.
Tijdens de Dag van de Vrede op 21 september organiseert MasterPeace in ruim veertig landen muziekconcerten die elkaar opvolgen. Het centrale concert vindt plaats in het Nederlandse Ziggo Dome, waar artiesten uit conflictgebieden samen optreden onder het motto 'Music above fighting' en zo over hun geschillen heen stappen. Zo treden artiesten uit Israël op met Palestijnen, Afghanen met Pakistanen, Russen met Oekraïners en Soedanezen met Zuid-Soedanezen.
Op 17 september vindt in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam de MasterPeace Great Minds Meeting plaats. Nationale en internationale grote denkers dagen met persoonlijke statements en vijftien interactieve inspiratie sessies ruim 400 deelnemers uit hun talenten in te zetten.
De interactieve newsportal van MagStream wordt ingezet om zoveel mogelijk mensen te mobiliseren voor beide evenementen. 'Bij MasterPeace draait alles om verbinden. We hebben voor hen een nieuwsportal gebouwd waarmee ze hun boodschap beter kunnen uitdragen in de wereld', stelt CEO Noëlle van Eijk van MagStream. 'Het is eigenlijk een nieuwsbrief 3.0 waarin alles mogelijk is. Klikken op filmpjes, verhalen en foto's, live-verslagen bekijken, doorlinken naar andere websites en portals. Het is in verschillende lagen opgebouwd en is super interactief. MasterPeace kan snel de content vernieuwen en kan hiermee wereldwijd veel meer mensen bereiken. Hier blijf je bij hangen.'
De portal is gebouwd in MagStream CXP (content experience platform), iets wat het bedrijf eerder al deed voor klanten als ABN AMRO, Arcadis, ING, NPO en Avans Hoge School. Binnenkort krijgen 30.000 mensen over de hele wereld een e-mail met een link naar de portal over beide evenementen.
'Onze bedoeling met de portal is om met zoveel mogelijk mensen in contact te komen', zegt managing director Aart Bos van MasterPeace. 'Wij zijn afhankelijk van online communicatie en interactie. MagStream is een topspeler op dit gebied. Zij delen onze visie. Hun innovatieve magazine maakt het mogelijk om onze beweging verder te laten groeien.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- vrede
- peace
- Aart Bos
- activatie
- Noëlle van Eijk
- portal
- Internationale Dag van de Vrede
- MasterPeace
- MagStream
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing