Chantal Janzen doet de was met Robijn én Zwitsal

Chantal Janzen doet de was met Robijn én Zwitsal
  • Bureaus
  • 21 jul 2014 @ 12:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenMarketing

Robijn doet weer eens de was bij een BN'er: ditmaal is Chantal Janzen aan de beurt. In de nieuwe tv-commercial van het wasmiddel presenteert de tv-presentatrice en musical-ster zich als (stief)moeder van vier kinderen die er elke week weer veel wasjes doorheen draait. Unilever combineert voor het eerst de twee merken Robijn en Zwitsal tot een nieuwe gezamenlijke productlijn.

In de commercial krijgt de tv-kijker een blik in het huishouden van Chantal. Haar hele gezin speelt een rol in de commercial. De kinderen hangen samen met hun vader voor de buis en kijken nauwelijks op als Chantal na een drukke werkdag thuis komt. Ze pakt de nieuwe Robijn met milde Zwitsal-geur en droomt even helemaal weg. We zien beelden uit haar jeugd die speciaal door haar vader beschikbaar zijn gesteld. Dan komen twee van haar kinderen die droom ruw verstoren door een grote berg was voor haar neus op de grond te gooien. 'Ik mag dan een ster zijn, hier thuis ben ik gewoon de wasvrouw', aldus Chantal.

Florens Tegelaar, marketing director Home Care bij Unilever: 'Chantal Janzen is een getalenteerde en sympathieke vrouw. Een veelzijdige, drukbezette moeder met een grote passie voor haar gezin. Als moeder van een samengesteld gezin kijkt Chantal niet op van bergen was. We zagen dan ook snel een perfecte match met Chantal voor de commercial van de introductie van Robijn met de milde geur van Zwitsal.'

De campagne ‘Robijn doet de was bij…’ komt uit de koker van reclamebureau JWT. Eerdere BN'ers in deze reeks commercials waren Bram Moszkowicz, Jörgen Raymann, Herman den Blijker, Jules Deelder, Wendy van Dijk, Ilse de Lange, Sonja Bakker, Gordon, Hans Klok en Yvon Jaspers. De campagne won in 2011 een gouden Effie. De productie was wederom in handen van Outcast Pictures.

Robijn en Zwitsal hebben bij elkaar meer dan 350.000 Facebook-fans die al jarenlang om een combinatie van beide merken vragen: een Robijn-wasmiddel of wasverzachter met de milde geur van Zwitsal. Met de introductie van een nieuwe productlijn van wasmiddel, wasverzachter en geurbuiltjes met de milde geur van Zwitsal geeft Unilever gehoor aan deze wens. Hiermee combineert Unilever voor het eerst twee merken uit twee verschillende categorieën. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken