Vice Media en 100% Halal maken samen film Prins
- Bureaus
- 29 jul 2014 @ 12:21
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieContentDoelgroepConcepten
- 29 jul 2014 @ 12:21
- Redactie Bureaus
Productiebedrijf 100% Halal en mediamerk Vice Media gaan samen een bioscoopfilm produceren. Volgend jaar moet 'Prins' uitkomen, de eerste speelfilm van regisseur Sam de Jong. De film vertelt het duistere liefdesverhaal van Ayoub (17) die opgroeit in de grote stad en voor een moeilijke keuze komt te staan: een snel en gemakkelijk leven vol geld en geweld, of toch de liefde? De opnames van Prins zijn inmiddels gestart en in het voorjaar van 2015 draait de film in de Nederlandse bioscopen.
Sam de Jong (28) studeerde in 2012 af aan de Nederlandse Filmacademie. Zijn afstudeerfilm 'Magnesium' werd alom geprezen en beleefde zijn wereldpremière op het Amerikaanse Sundance Film Festival. Sams tweede film, 'Marc Jacobs', werd op de Berlinale in 2014 geselecteerd voor een Gouden Beer in de categorie ‘Best Short Film’. Met deze korte films heeft Sam zich bewezen als een regisseur die begrijpt wat er zich afspeelt in de wereld van jongeren. 100% Halal en Vice Media geloven in zijn talent en gaan respectievelijk als hoofd- en co-producent van 'Prins' het avontuur aan met De Jong. A-Film Benelux zal de film in de bioscopen distribueren.
Vice Media is een van de snelst groeiende mediamerken ter wereld. Het bedrijf bestaat uit een verzameling van fanatieke, jonge en creatieve schrijvers, art directors, fotografen en regisseurs, die actief zijn in de productie en distributie van tijdschriften, websites, IPTV, entertainmentprogrammering, films, dvd's, boeken, events en muziek. De andere digitale kanalen van Vice Media zijn onder andere Noisey (een vooruitstrevend muziekkanaal), The Creators Project (gewijd aan design en technologie in de creatieve sector), THUMP (een medium dat zich focust op dance- en elektronische muziek) en Fightland (een kanaal gewijd aan de MMA-cultuur) Recent is i-D, dat zich concentreert op modecultuur, hier aan toegevoegd. De televisieserie 'VICE on HBO' werd dit jaar genomineerd voor drie Emmy Awards.
'Ons mediamerk is de afgelopen jaren sterk gegroeid', meldt Sjoerd Raaijmakers van Vice Media. 'Dit komt omdat we vanuit de kracht van mooie content werken. Prins is de logische volgende stap om Vice Media in Nederland met film uit te breiden, zoals internationaal reeds gebeurt: ook op dit vlak maken wij mooie content voor een breed, jong publiek. We zijn trots dat we deel uitmaken van dit project waarmee we kunnen laten zien dat wij in staat zijn content op een effectieve manier in de jongerencultuur te lanceren, te laten integreren met commerciële merken en daarmee benadrukken dat je inhoudelijk sterke en mooie content kunt maken terwijl daar tegelijkertijd merken op een authentieke manier aan gekoppeld worden.'
Het Amsterdamse productiebedrijf en fotografieagentschap 100% Halal focust zich op het creëren van creatief werk door middel van documentaires, fictie, commercials, fotografie en muziekvideo’s. Het bureau representeert zeventien regisseurs en fotografen voor commercieel werk en die worden omgeven door een grote groep creatieve mensen met internationale connecties en netwerken. 100% Halal coproduceerde o.a. de speelfilms New Kids Turbo en New Kids Nitro. Beide films werden grote successen in Nederland en Duitsland.
Gijs Kerbosch, 100% Halal: 'Ik was samen met Sam op de Berlinale omdat daar onze korte film Marc Jacobs draaide. We hebben veel gepraat over Sams ideeën voor een eerste speelfilm. Een paar weken later kreeg ik ineens het script, las het in één ruk uit en genoot van het schitterende verhaal. We zijn meteen aan de slag gegaan en hebben mede dankzij Vice Media en het Filmfonds in recordtempo de film op poten gezet. We zijn nu aan het draaien. De samenwerking met Sam is heel natuurlijk verlopen omdat we als een familie samenwerken. We draaien al commercials, videoclips en korte films met hem sinds hij in het derde jaar van de filmacademie zat.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Filmfonds
- doelgroep
- jongeren
- productie
- samenwerking
- speelfilm
- Sam de Jong
- VICE
- 100% Halal
- bureaus
- film
- creatie
- jeugd
- Prins
- bioscoop
- cultuur
- Vice Media
- A-Film
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing