Blauw Gras hengelt grote vissen binnen
- Bureaus
- 19 aug 2014 @ 16:20
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - NieuwkomersStrategie
- 19 aug 2014 @ 16:20
- Redactie Online
Het startende bureau Blauw Gras heeft Hornbach en Burger King Nederland als nieuwe klant. Per augustus is het jonge Amsterdamse bureau verantwoordelijk voor alle social media activiteiten van beide merken. Op dit moment zijn beide accounts al actief op verschillende sociale platforms. Blauw Gras gaat de komende tijd aan de slag met het uitbouwen van deze sociale communities. MarketingTribune sprak met oprichter en mede-eigenaar Erik Wiese.
Welke verschillen gaat de consument merken van de uitbouw die jullie gaan realiseren?
Voor Burger King ligt de focus vooral op het domein ‘burgers’ wat we gaan claimen online, alles over burgers. Hét platform over burgers. Tot op heden ligt dit domein nog braak in Nederland. Daarnaast gaan we de consument bewegen tot het delen van leuke feitjes, weetjes, foto’s en gadgets van burgers (user generated content). Als aanjager hiervoor gaan we zelf het platform voeden met dergelijke items. Daarnaast is het partnership met de Eredivisie een hele belangrijke pijler in onze social media executie. Op veel verschillende manieren gaan we via de social kanalen kaartjes voor de Eredivisie weggeven.
Hornbach wordt (ook op social media) dé projectbouw partner. Het doel is om met een kwalitatieve fanbase aan de slag te gaan. Geen vraag is te gek. Door het aannemen van een adviserende rol stellen we de consument in staat om tijdens bouwprojecten alle vragen te stellen. Daarnaast kennen we Hornbach als een merk dat durft grenzen op te zoeken. Dit gaat ook in de social media content duidelijk terug komen.
Waarom hebben Hornbach & Burger King voor Blauw Gras gekozen?
We worden geprezen voor een goede doorvertaling van het centrale merkverhaal in relevante content. Die vertaalslag wordt op social nogal eens gemist bij veel merken. Wij werken het centrale verhaal altijd uit in duidelijke content thema’s, waar we vervolgens maandelijks concrete content aan hangen. Die werkwijze valt in goede aarde. (WM)
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing