BVA en VEA blij met stijging aantal Effie inzendingen
- Bureaus
- 26 aug 2014 @ 09:50
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 26 aug 2014 @ 09:50
- Redactie Bureaus
Met de sluiting van de Effie inzendmodule kwam het totaal aantal Effie inzendingen op 39 cases. De jury’s zijn inmiddels gestart met hun beoordelingen. De meest prestigieuze reclameprijs voor bewezen effectiviteit wordt op 7 oktober uitgereikt tijdens het dagvullende evenement 24 Festival in de Stadsschouwburg op (en rondom) het Leidseplein in Amsterdam.
Met 39 inzendingen is het aantal licht gestegen ten opzichte van de 36 inzendingen van vorig jaar. Ook is er sprake van een meer evenwichtige verdeling over de drie categorieën: wederom is de categorie gedrag het best vertegenwoordigd met 20 inzendingen, gevolgd door Merk met 12 cases en Bewustwording met 7 inzendingen. Vorig jaar was dit 26, 6 en 4 inzendingen voor Gedrag, Merk resp. Bewustwording.
Linda Boks, bestuurslid van de VEA: 'De Effie Stuurgroep heeft veel energie gestoken in het onder de aandacht brengen van de drie inzendcategorieën en het bekend maken van de verschillende criteria die gelden per categorie. Dat is opgepakt, een verdubbeling van het aantal inzendingen bij Merk en een mooie stijging bij Bewustwording, waar we het license-to-operate meer benadrukt hebben.'
De EffieJury wordt ook dit jaar gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en een hoofdvoorzitter. De drie inzendcategorieën Gedrag, Merk en Bewustwording hebben elk hun eigen vakjury die beoordeelt welke cases een Effie verdienen. Deze vakjury’s staan onder leiding van Yvonne Prins (Gedrag), Mary Hoogerbrugge (Merk) en Frits Spangenberg (Bewustwording).
De hoofdjury bestaat uit de drie vakjuryvoorzitters, algemeen lid Henkjan Smits en hoofdvoorzitter Ben Knapen, voorheen staatssecretaris van Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking. Zij selecteren definitief wie er 7 oktober voor brons, zilver of goud het podium op gaan.
De vakjury’s hebben de eerste ronde al achter de rug bij BrandDeli. De hoofdjury zal maandag 1 september bij elkaar komen. Net als vorig jaar worden vooraf geen nominaties bekend gemaakt.
De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing