Lewis PR boekt omzetgroei van 42 procent

Lewis PR boekt omzetgroei van 42 procent
  • Bureaus
  • 12 aug 2014 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPRCommunicatiePromotie

Internationaal PR-concenr Lewis PR eindigde het fiscale jaar op 31 juli met een omzet van 57 miljoen dollar. Dit komt neer op een groei van 42%. Lewis heeft nu meer dan vijfhonderd medewerkers in 28 kantoren wereldwijd. De digitale divisie Pulse groeide met meer dan 70%.

De autonome groei werd gedreven door nieuwe klanten in alle regio's, waaronder SAS UK en Ierland, Nikon, Spotify en Zumba Fitness. De digital marketingdivisie, Lewis Pulse, groeide met meer dan 70 procent. Azië-Pacific is de snelst groeiende regio, terwijl de VS met 43 procent het meest bijdraagt aan de totale omzet van de groep.

Lewis voltooide twee strategische overnames dit jaar: met digital marketingspecialist Purestone werden twee nieuwe productiemogelijkheden toegevoegd aan Lewis Pulse. Met het in juni overgenomen EBA Communications heeft het concern nu ook kantoren in China.

Lewis lanceerde ook Lewis+, een netwerk van partners waarmee het bereik zich nu uitstrekt tot 75 landen. Daarnaast heeft het communicatiebureau geïnvesteerd in grote kantoorrenovaties en uitbreidingen in Londen, Singapore, Parijs en Boston.

'De resultaten van dit jaar zijn het bewijs dat het model, waarin het bedrijf in bezit is van de werknemers, werkt', zegt ceo Chris Lewis. 'Het stelt ons in staat om klanten en medewerkers te behouden en uit te breiden in alle regio's. Het geeft ons ook de flexibiliteit en de middelen om verdere investeringen te doen. We zullen bijvoorbeeld blijven investeren in digital talent met de uitbreiding van Lewis Pulse wereldwijd. We verwachten onze geografische expansie en sectordiversificatie met een aantal strategische overnames volgend jaar voort te zetten.'

Lewis PR is een wereldwijd communicatiebureau. Naast kennis op het gebied van traditionele media, is het bedrijf gespecialiseerd in social media, digital marketing en creatieve diensten. Het bureau werkt samen met organisaties om geïntegreerde communicatieprogramma’s op te zetten op (inter)nationale schaal. Lewis werkt met gevestigde en nieuwe merken in verschillende sectoren, waaronder automotive, B2C, overheid, gezondheidszorg, non-profit, IT en telecom.

Lewis heeft 28 kantoren in de VS, EMEA en Azië Pacific. Regionale hoofdkantoren bevinden zich in Londen, San Francisco en Singapore. In de Benelux heeft Lewis vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Aartselaar. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken