OMG introduceert lokale e-mailmarketing oplossing in samenwerking met BMW
- Bureaus
- 22 aug 2014 @ 13:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnlineE-marketingE-commerce
- 22 aug 2014 @ 13:46
- Redactie Bureaus
Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal, commerciële e-mails kunnen sturen via BMW.Mailmaps.nl. Inmiddels is deze nieuwe dienst enthousiast ontvangen door de BMW dealers en zijn de eerste lokale campagnes gerealiseerd.
De website BMW.Mailmaps.nl biedt de dealers een instrument waarmee zij binnen een Google Maps omgeving hun marketinggebieden kunnen selecteren, om zo de lokale doelgroep per e-mail te bereiken. Alle opt-in e-mailadressen zijn gekoppeld aan postcodebestanden waardoor lokale e-mailmarketing voor de BMW dealers mogelijk is.
Mailmaps.nl, een lokale e-maildienst van OMG, beschikt over het grootste geprofileerde e-mail bereik van Nederland. Met meer dan 5 miljoen op permissie gebaseerde profielen uit ruim 120 kwalitatieve bestanden, is Mailmaps verreweg de grootste e-mail aanbieder op lokaal niveau. Mailmaps biedt ondernemers de unieke mogelijkheid om in 3 simpele stappen lokale doelgroepen te selecteren binnen een opgegeven postcode. Mailmaps is hiermee hét alternatief voor huis aan huis reclame of lokaal adverteren: effectiever, meetbaar, sneller inzetbaar en bovendien milieu vriendelijk.
Een BMW dealer kan binnen zijn marketinggebied één of meerdere postcodegebieden selecteren en selectiecriteria toepassen. Vervolgens voegt de dealer een unieke boodschap zoals een aankondiging, opening of een speciale aanbieding in de e-mail toe. Ten slotte kan met één druk op de knop de e-mailing verzonden worden.
Jeroen Keler, Manager CRM BMW Group Nederland: 'Wij bieden dealers deze dienst aan en stellen hen daarmee in staat potentiële doelgroepen te bereiken op een kostenefficiënte manier. E-mail is een belangrijke communicatiemethode naar klanten en prospects. De ambitie van BMW om te groeien in volume, creëert meteen een uitdaging om potentiële klanten buiten de showroom te vinden. Met BMW.Mailmaps.nl bieden we dealers een mogelijkheid deze doelgroepen te bereiken.'
Edwin Basten, algemeen directeur OMG: 'Het Automotive kanaal is altijd al een belangrijk en succesvol kanaal geweest binnen OMG en het product e-mailmarketing. Wij werken al jaren samen met de grootste automotive adverteerders van Nederland en hebben hiermee veel kennis en ervaring opgedaan. Advertising via dealer e-mailmarketing is voor ons de volgende logische stap binnen dit kanaal en in BMW hebben wij de perfecte partner gevonden om dit samen naar de markt te brengen.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing