Wou2 gaat de boer op met Future Friendly Media

Wou2 gaat de boer op met Future Friendly Media
  • Bureaus
  • 4 aug 2014 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikPrintMediastrategieDoelgroepen

Onder de noemer Future Friendly Media bieden de bedrijven Wou2 en Bewuste Leesmap sinds deze maand van dertien uitgevers het aanbod van hun tijdschriften, sociale media, websites en nieuwsfeeds aan. Bedoeling is om zo voor grotere adverteerders en campagnes een groene, bewuste en doordachte context te combineren met een relatief groot bereik. De aangesloten media zijn The Optimist, Spiegelbeeld, Vruchtbare Aarde, Educare, Genoeg, Boeddha Magazine, Inzicht, Change, Volzin, Tijdschrift voor Yoga, Paravisie, Bewustzijn Magazine en Salt.

Met een primair bereik in print van 155.000 à 160.000 lezers, een secundair (meelees)bereik van bijna 500.000 en een digitaal bereik van circa 750.000 per maand is Future Friendly Media een initiatief dat in dit segment context en kwantiteit bij elkaar brengt.

'Moderne marketing draait rond adaptive, native en crossmediale campagnes', schrijven Wou2 en Bewuste Leesmap. 'De context waarbinnen je producten positioneert, bepaalt in belangrijke mate de effectiviteit. Voor de groep "green creatives" en early adopters is het vinden van de juiste context in combinatie met een voldoende omvang erg lastig. Vanwege de schaal van de media en kanalen in print, digitaal en gerelateerde events is het voor grotere campagnes vaak lastig ze in de campagnes mee te nemen terwijl het bereik heel goed aansluit.'

De exploitatie van Future Friendly Media is in handen van Wou2. 'Ik denk dat dit initiatief echt iets nieuws toevoegt', zegt Elisabeth ter Borg van Wou2. 'De synergie die we weten te bereiken, is heel bijzonder. Wij bieden een groot en kwalitatief hoogwaardig platform voor een brede variëteit aan "future friendly" producten. Dat kan crossmediaal, in print, web en social media. De context die aansluit bij de bewuste doelgroep heeft overigens ook als consequentie dat niet alle producten en campagnes via Future Friendly Media hun weg naar de klant zullen vinden. Sluit het product van de adverteerder niet aan bij de context dan is een samenwerking helaas niet mogelijk. Een evident voorbeeld is de elektrische auto: die kan wel, maar een fastfoodketen die een nieuwe tripple hamburger lanceert wordt een lastig verhaal. De context werkt zoals altijd twee kanten op.'

Een groot voordeel van het opzetten van campagnes via Future Friendly Media is het ene loket. Ter Borg: 'Dertien bladen, websites, nieuwsbrieven… Als je niet oppast ben je zo weken aan het overleggen, vormgeven en onderhandelen. Daarna volgt een heel schema van formaten en deadlines, bewijsexemplaren en de administratieve afhandeling. Kortom, een heel circus. Future Friendly Marketing neemt dat hele circus uit handen van de mediabureaus of adverteerders. Dus geen zorgen over de verschillende formaten en deadlines en na verschijning één factuur. Bovendien - en dat is in het huidige tijdsgewricht zeker niet onbelangrijk - kan Future Friendly Media een aanbod doen dat financieel absoluut de moeite waard is.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken