BSUR bouwt merkidentiteit Chinees bedrijf Sengled

BSUR bouwt merkidentiteit Chinees bedrijf Sengled
  • Bureaus
  • 18 sep 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingStrategieBrandingMerken

Het Nederlandse reclamebureau BSUR heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor de innovatieve Chinese lichtfabrikant Sengled. Het bedrijf is de bedenker van de 'Pulse'-lamp, die je met je smartphone kunt bedienen.

Sengled is een innovatief bedrijf met een hoofdkantoor in Shanghai en regionale vestigingen in Europa en Noord-Amerika. De organisatie is gespecialiseerd in het customizen van LED-producten voor de consumentenmarkt. Sengled combineert verschillende functies om een bijzondere ervaring van ‘slimme verlichting’ te bieden, teneinde het leven simpeler een aangenamer te maken.

Het aanbod van Sengled bestaat uit energie-zuinige lampen van hoge kwaliteit. Onlangs werd de ‘Pulse’ gelanceerd, een lamp met een ingebouwde draadloze speaker waarvan je het licht en geluid met je smartphone kunt bedienen.

BSUR Amsterdam en BSUR Shanghai hebben in de afgelopen maanden gewerkt aan een compleet nieuwe mondiale merkidentiteit voor Sengled. Bebaseerd op een nieuwe set merkwaarden heft het bureau een merktaal en visueel design ontworpen. Op een geïntegreerde manier zijn een nieuw logo, huisstijl en andere ‘brand iconics voor onder meer verpakkingen en POS-materiaal ontwikkeld. Het nieuwe ‘Pulse’-product heeft de primeur van de nieuwe verpakking en huisstijl.

Johnson Shen, CEO Sengled: ‘We have chosen to work with BSUR because of their Concepting philosophy, resulting in great brand building capabilities. But also, with BSUR having offices both in Shanghai and Amsterdam, we felt the added value of a team consisting of many nationalities would work in our favor, now establishing our brand as a consumer brand not only for China, but for the world.’

Wilbert Kragten, partner BSUR Shanghai: ‘We are very proud to have become a partner in the global brand development of Sengled. The company is very innovative and clear in its ambitions. It was and is a great pleasure to build the brand ‘from scratch’ in a direct day-to-day relationship with Johnson Shen and his team.’ 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken