BSUR bouwt merkidentiteit Chinees bedrijf Sengled
- Bureaus
- 18 sep 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingStrategieBrandingMerken
- 18 sep 2014 @ 13:10
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse reclamebureau BSUR heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor de innovatieve Chinese lichtfabrikant Sengled. Het bedrijf is de bedenker van de 'Pulse'-lamp, die je met je smartphone kunt bedienen.
Sengled is een innovatief bedrijf met een hoofdkantoor in Shanghai en regionale vestigingen in Europa en Noord-Amerika. De organisatie is gespecialiseerd in het customizen van LED-producten voor de consumentenmarkt. Sengled combineert verschillende functies om een bijzondere ervaring van ‘slimme verlichting’ te bieden, teneinde het leven simpeler een aangenamer te maken.
Het aanbod van Sengled bestaat uit energie-zuinige lampen van hoge kwaliteit. Onlangs werd de ‘Pulse’ gelanceerd, een lamp met een ingebouwde draadloze speaker waarvan je het licht en geluid met je smartphone kunt bedienen.
BSUR Amsterdam en BSUR Shanghai hebben in de afgelopen maanden gewerkt aan een compleet nieuwe mondiale merkidentiteit voor Sengled. Bebaseerd op een nieuwe set merkwaarden heft het bureau een merktaal en visueel design ontworpen. Op een geïntegreerde manier zijn een nieuw logo, huisstijl en andere ‘brand iconics voor onder meer verpakkingen en POS-materiaal ontwikkeld. Het nieuwe ‘Pulse’-product heeft de primeur van de nieuwe verpakking en huisstijl.
Johnson Shen, CEO Sengled: ‘We have chosen to work with BSUR because of their Concepting philosophy, resulting in great brand building capabilities. But also, with BSUR having offices both in Shanghai and Amsterdam, we felt the added value of a team consisting of many nationalities would work in our favor, now establishing our brand as a consumer brand not only for China, but for the world.’
Wilbert Kragten, partner BSUR Shanghai: ‘We are very proud to have become a partner in the global brand development of Sengled. The company is very innovative and clear in its ambitions. It was and is a great pleasure to build the brand ‘from scratch’ in a direct day-to-day relationship with Johnson Shen and his team.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- lamp
- Johnson Shen
- Wilbert Kragten
- BSUR
- klant
- logo
- merkidentiteit
- Pulse
- Shanghai
- Sengled
- huisstijl
- strategie
- China
- branding
- merk
- bureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing