Douwe Egberts schakelt MediaScience in voor online campagne Pickwick Tea Master Selection
- Bureaus
- 17 sep 2014 @ 10:42
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Lead basedFoodCampagnes
- 17 sep 2014 @ 10:42
- Redactie Bureaus
De ultieme theebeleving buiten de deur. Dat is de insteek van het nieuwe Pickwick-concept van Douwe Egberts Professional, genaamd ‘Pickwick Tea Master Selection’. De campagne richt zich op het Out of Home-kanaal, waarbij de consument buiten de deur wordt verrast met premium theevarianten. De online campagne wordt verzorgd door digitaal marketingbureau MediaScience.
In dit nieuwe Pickwick-concept staan acht nieuwe, luxe theevarianten centraal. Geen nieuwe smaken, maar acht populaire theesmaken met een speciale twist. De campagne richt zich op het Out of Home-kanaal binnen Nederland, waarbij onder andere gebruik gemaakt wordt van directe inkoop op relevante titels en locatie-targeting.
Speciaal aan de campagne is de nauwe samenwerking met een leverancier in foodservice. Via de groothandel wordt een pool opgebouwd van horecaretailers, die via een retargeting-strategie benaderd worden. Essentie is dat de Pickwick Tea Master Selection duidelijk online aanwezig is op relevante websites. Naast display advertising wordt de campagne intensief ingezet op social. Via Facebook wordt verkeer gegenereerd naar de website. Het doel is dat ondernemers uit verschillende branches online een sample-pakket van de exclusieve theecollectie aanvragen.
Het digitale marketingbureau MediaScience werd in 2011 opgericht door Boudewijn van Ewijk, René Zeedijk en Simon Aurik, die ervaring opdeden bij zowel nationale als internationale grote merken, bureaus en uitgevers. Door gebruik te maken van een slimme combinatie van data, media, creatie en de nieuwste technologieën kan MediaScience per seconde op het koopgedrag van de consument anticiperen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- online
- thee
- b2b
- Douwe Egberts
- retailers
- MediaScience
- Pickwick
- out of home
- campagne
- DE
- Pickwick Tea Master Selection
- premium
- retail
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing