Eerste Champions League-campagne Nissan van start

Eerste Champions League-campagne Nissan van start
  • Bureaus
  • 1 okt 2014 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De eerste reclamecampagne van Nissan’s nieuwe samenwerking met UEFA is van start gegaan. Nissan is de officiële wereldwijde automotive-sponsor van de Champions League en Supercup, een partnership die de seizoenen 2014/'15 tot 2017/'18 beslaat.

De wereldwijde campagne: “Engineers of Excitement” is ontwikkeld door TBWA en maakt gebruikt van TV, print, outdoor, digital en brand activation. Geleid door het Amsterdamse bureau United State of Fans\TBWA, ondersteund door TBWA\G1 in Parijs en \NissanUnited. 

Engineers of Excitement

Het centrale campagne idee, speelt met het inzicht dat “excitement” de brandstof voor zowel de wereld van voetbal als automotive is, wat samenkomt in een omvangrijke merkbeleving. De sterren in deze geïntegreerde campagne zijn ware engineers of excitement: drievoudig winnaar van de UEFA Champions League, Andrés Iniesta en Paris Saint-Germain captain, Thiago Silva. Deze twee nieuwe merk ambassadeurs spelen de hoofdrol in Nissan’s wereldwijde campagne: engineers of excitement. 

De campagne bevat 3 innovatieve Nissan modellen; Nissan GT-R NISMO (‘s werelds snelste productieauto), Nissan LEAF (‘s werelds meest verkochte elektrische auto) en Nissan Qashqai. 

De commercials geven fans de mogelijkheid de spelers en Nissan modellen te volgen terwijl ze een aantal testen ondergaan in een Nissan test lab, lijkend op de echte Nissan innovation centres. Zo zien we Thiago Silva en Andrés Iniesta een bal schieten door een open autoraam, overschieten in een gigantische wind turbine en pogingen doen een rijdende auto geblinddoekt te raken. Er zijn in totaal zes testen: twee windtunnel en precisie testen, een blinddoek en pilonnen test. Allen zetten de onberispelijke techniek van Nissan en de voetballers in de schijnwerpers. 

De commercials zijn geregisseerd door Henry Alex-Rubin van Smuggler. 

Net als de commercials, bevat de campagne print en OOH beelden die de kenmerkende bewegingen van Iniesta en Silva en de Nissan modellen combineert door de bril van een ingenieur. Dit laat zien hoe voetbal en automotive samenkomen in innovative engineering. 

Ben Hartman, ECD van United State of Fans\TBWA over het idee: 'Auto’s en voetbal. Geniaal! Nissan als nieuwe sponsor van de UEFA Champions League was een droombriefing voor ons. Het gaf ons opnieuw de mogelijkheid te laten zien dat wij begrijpen wat fans beweegt. Het wereldwijde platform dat we bij Nissan ontwikkeld hebben, heeft nu al geresulteerd in werk waar we trots op zijn. We kijken uit naar het verder uitrollen en verbreden van de campagne digitaal, middels activaties, bij dealers en daarbuiten.' 

Digital brand experience

Naast film content voor TV en online ontwikkelde United State of Fans\TBWA samen met DigitasLBi France een online platform waar fans wereldwijd actueel en enerverend nieuws rondom de UEFA Champions League kunnen vinden. Daarnaast geeft het een inkijk in het Nissan innovation lab en geeft het inzicht achter de schermen van de campagne. 

Tevens is het een interactief communicatie platform waar fans kunnen stemmen op de meest #genius doelpunten van Europa’s meest prestigieuze voetbaltoernooi voor clubs. De UEFA Champions League Goal of the Week competitie werd eerder deze zomer door Nissan en UEFA aangekondigd. Vanaf 18 September 2014, kunnen fans stemmen en interacteren met real time digitale visualisaties van de beste goals van het toernooi. 

Gareth Dunsmore, General Manager Marketing Communications Nissan Europe: 'Onze samenwerking met de UEFA Champions League biedt Nissan de mogelijkheid om onze innovatiekracht en de opwinding die we creëren met onze auto’s bij consumenten in de schijnwerpers te zetten. Net zoals onze ingenieurs, acteren deze topvoetballers op het allerhoogste niveau en proberen ook zij altijd te innoveren en voor opwinding te zorgen op het veld. Het zijn deze principes die we vangen in deze campagne.'

www.tbwa.com

www.unitedstateoffans.com




Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken