Kerstpakket 2014: trends en verwachtingen
- Bureaus
- 17 sep 2014 @ 21:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 17 sep 2014 @ 21:36
- Redactie Bureaus
Na de zomervakantie beslissen Nederlandse bedrijven traditiegetrouw wat zij hun werknemers geven voor Kerst. Een drukke periode breekt aan bij de bedrijven die in eindejaarsgeschenken gespecialiseerd zijn.
Tintelingen, een van Nederland’s grootste aanbieders van kerstgeschenken-op-maat, doet een boekje open over de verwachtingen voor komend seizoen. Hoeveel geld geven Nederlands bedrijven uit aan het kerstpakket en welke producten gaan er dit seizoen scoren? Hieronder vindt u de belangrijkste uitkomsten:
Budget voor kerstcadeau blijft gelijk
Het Nederlands bedrijfsleven trekt dit jaar hetzelfde budget uit voor eindejaarsgeschenken als in 2013. Patrick Moreu, managing director Tintelingen: 'Ondanks de eerste voorzichtige tekenen van economisch herstel blijft het prijspatroon stabiel. Bedrijven geven gemiddeld zo’n 35 euro uit per medewerker. Dat was in 2012 gemiddeld nog 32 euro.'
Streekbox, Philips dockingstation en fair trade sieraden scoren goed
'Komend kerstseizoen verwachten wij dat producten met een eerlijk en gezond karakter goed gaan scoren. Pakketten met biologische streekproducten van de Streekbox worden al gretig besteld. Dit geldt ook voor de fair trade en handgemaakte sieraden van het Nederlands merk A Beautiful Story. Daar zijn veel orders voor geplaatst. Uiteraard doen producten voor in en rond het huis het goed zoals de dockingstation van Philips.'
Bedrijven beslissen steeds later
Wij constateren dat bedrijven steeds later beslissen over het kerstpakket. Misschien heeft dat te maken met het recente economische malaise. Een paar jaar geleden was alles nog voor de zomer geregeld. Nu beslissen bedrijven steeds later, soms pas diep in het najaar. Dit valt vooral op in de zorgsector waar grote personeelsreorganisaties gaande zijn vanwege de WMO-wet (Wet maatschappelijke ondersteuning) die vanaf januari van kracht is. De onzekerheid over het aantal werknemers maakt dat zorgbedrijven pas laat beslissen over het eindejaarsgeschenk. Al met al zorgt deze nieuwe tendens ervoor dat er veel orders pas last minute worden geplaatst. Dit heeft grote consequenties voor de logistiek binnen onze branche.'
Cadeaukaarten steeds populairder
'Bij ons bedrijf zijn de aanvragen hiervoor flink gegroeid. Ook zien wij dat werknemers steeds vaker kiezen voor een cadeaukaart boven een huishoudelijk product, overnachting of etentje. De meest populaire cadeaukaarten zijn van V&D, ICI Paris en van het webwarenhuis Fonq.nl.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing