Selmore maakt 'Jij en De Friesland' campagne
- Bureaus
- 3 sep 2014 @ 12:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Above the lineCampagnesStorytelling
- 3 sep 2014 @ 12:47
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Selmore ontwikkelde in samenwerking met strategisch mediabureau Mediaxplain* de nieuwe campagne voor De Friesland Zorgverzekeraar met als thema ‘Jij en De Friesland’. In de campagne worden 45 klanten, die gezonde voeding en bewegen hoog in het vaandel hebben staan, in beeld gebracht.
De hechte band van De Friesland met de regio is aanleiding voor de verzekeraar om deze echte klanten het gezicht te laten zijn van haar nieuwe campagne.
Dichtbij en samen
Gijs de Bruijn, Strategy Director van Selmore over de campagne: ‘De Friesland ziet dat de oplossing om de uitdagingen in de zorg aan te gaan ligt in ‘dichtbij’ en ‘samen’. Vandaar dat we gekozen hebben voor een zeer uitnodigende campagne die letterlijk heel dichtbij is. We maakten met fotograaf Marije Kuiper een serie portretten van klanten van de Friesland rondom de thema’s goed leven, goed zorgen en goed verzekeren. Daarbij vroegen we mensen letterlijk wat zij doen om bijvoorbeeld gezonder te leven, met of zonder de hulp van De Friesland. We nodigen het publiek uit daar zelf over na te denken: ‘En jij?’ en sluiten altijd af met ‘Jij en De Friesland’.’
Extreem lokaal
De campagnefoto’s worden vervolgens heel lokaal gebruikt in uitingen in (of rondom) de woonplaats van de geportretteerde klanten. Gun Nieuwenhuis van Mediaxplain*: ‘Om de campagne de relevantie mee te geven die het verdient, is de strategie er op gericht deze ook extreem lokaal te maken. Zo worden bijvoorbeeld uitingen van een klantambassadeur uit Joure ook alleen daar zichtbaar in het straatbeeld. Dat zorgt voor lokale herkenbaarheid en daarmee voor het lokaal laden van de thema’s. Deze aanpak heeft geresulteerd in een serie van zo’n 50 verschillende uitingen die in heel Friesland en omgeving samen een compleet verhaal vertellen.’
Deze week start de eerste campagne rondom het thema ‘Goed leven’. Later dit jaar zal de campagne zich meer op het thema ‘Goed verzekeren’ toespitsen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing