Selmore maakt 'Jij en De Friesland' campagne

Selmore maakt 'Jij en De Friesland' campagne
  • Bureaus
  • 3 sep 2014 @ 12:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Above the lineCampagnesStorytelling

Reclamebureau Selmore ontwikkelde in samenwerking met strategisch mediabureau Mediaxplain* de nieuwe campagne voor De Friesland Zorgverzekeraar met als thema ‘Jij en De Friesland’. In de campagne worden 45 klanten, die gezonde voeding en bewegen hoog in het vaandel hebben staan, in beeld gebracht.

De hechte band van De Friesland met de regio is aanleiding voor de verzekeraar om deze echte klanten het gezicht te laten zijn van haar nieuwe campagne.

Dichtbij en samen
Gijs de Bruijn, Strategy Director van Selmore over de campagne: ‘De Friesland ziet dat de oplossing om de uitdagingen in de zorg aan te gaan ligt in ‘dichtbij’ en ‘samen’. Vandaar dat we gekozen hebben voor een zeer uitnodigende campagne die letterlijk heel dichtbij is. We maakten met fotograaf Marije Kuiper een serie portretten van klanten van de Friesland rondom de thema’s goed leven, goed zorgen en goed verzekeren. Daarbij vroegen we mensen letterlijk wat zij doen om bijvoorbeeld gezonder te leven, met of zonder de hulp van De Friesland. We nodigen het publiek uit daar zelf over na te denken: ‘En jij?’ en sluiten altijd af met ‘Jij en De Friesland’.’

Extreem lokaal
De campagnefoto’s worden vervolgens heel lokaal gebruikt in uitingen in (of rondom) de woonplaats van de geportretteerde klanten. Gun Nieuwenhuis van Mediaxplain*: ‘Om de campagne de relevantie mee te geven die het verdient, is de strategie er op gericht deze ook extreem lokaal te maken. Zo worden bijvoorbeeld uitingen van een klantambassadeur uit Joure ook alleen daar zichtbaar in het straatbeeld. Dat zorgt voor lokale herkenbaarheid en daarmee voor het lokaal laden van de thema’s. Deze aanpak heeft geresulteerd in een serie van zo’n 50 verschillende uitingen die in heel Friesland en omgeving samen een compleet verhaal vertellen.’

Deze week start de eerste campagne rondom het thema ‘Goed leven’. Later dit jaar zal de campagne zich meer op het thema ‘Goed verzekeren’ toespitsen.
 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken