Clooney krijgt concurrentie in Nespresso-commercial

Clooney krijgt concurrentie in Nespresso-commercial
  • Bureaus
  • 31 okt 2014 @ 15:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenReclame

George Clooney is het natuurlijk gezicht van Nespresso, maar in de nieuwe commercial van het koffiemerk krijgt hij wederom concurrentie van een andere Hollywood-acteur. Ditmaal treft hij Oscar-winnaar Jean Dujardin (The Artist, The Wolf of Wall Street) tegenover zich. Wie wint deze tweestrijd?

Bij een prachtige villa aan het Comomeer in Italië zien we hoe George Clooney een espresso voor zichzelf wil maken. Hij loopt zijn vriend Dujardin tegen het lijf, die net de laatste Nespresso-capsule wil pakken. Clooney weet Dujardin over te halen om hem de laatste capsule te geven, maar alleen door hem iets in ruil te bieden. Als hij op het punt staat van zijn favoriete Volluto Grand Cru te genieten, komt er een mooie vrouw op hem afgelopen. Als echte gentleman biedt Clooney haar zijn espresso aan, maar ontdekt dan dat hij vanaf het begin is beetgenomen.

'Voor deze nieuwe Nespresso-campagne hebben we geprobeerd een nieuw en verrassend scenario te schrijven rond onze trouwe merkambassadeur George Clooney, dat zowel op TV als online vermakelijk is om te zien. We kregen dit jaar de kans om met Jean Dujardin te werken. Dat gaf een unieke dynamiek aan de commercial, waarin we laten zien hoever beide heren bereid zijn te gaan om dat buitengewone Nespresso moment te beleven”, aldus Guillaume Le Cunff, International Marketing & Strategy Director bij Nestlé Nespresso SA. “Als onderdeel van de campagne gaan we bovendien Clubleden en koffieliefhebbers uitnodigen om via digitale en sociale media deel te nemen aan het “How Far”-verhaal.'

Jean Dujardin, bekend van o.a. The Artist en The Wolf of Wallstreet, laat weten: 'Ik ben dol op de humor achter deze Nespresso campagnes en heb met veel plezier met George aan deze commercial gewerkt. Ik houd van Nespresso koffie en genoot er in het bijzonder van om een Grand Cru te drinken die eigenlijk voor George was bestemd.'

Zoals bij al zijn Nespresso-avonturen werkte de Oscar-winnende acteur en regisseur nauw samen met het merk. Clooney hielp bij het kiezen van de verhaallijn, improviseerde teksten voor een maximaal effect en ondersteunde de regisseur door zowel op als buiten de set voor een vrolijke sfeer te zorgen. De regie was in handen van Grant Heslov, een acteur, scenarioschrijver en producent die eerder werd genomineerd voor twee Oscars en die bovendien een oude vriend is van Clooney.

De Nespresso-campagne 'How Far' met George Clooney en Jean Dujardin is inmiddels online te bekijken. De reclamecampagne gaat groots van start op TV met het eenmalig uitzenden van een 110 seconden durende commercial. Deze absolute must-see is op zaterdag 1 november
op RTL4 te zien om 20:50 uur. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken